افتتاح سینمای کانون و کتابخانه سیار در بهبهان

نهمین سینمای کودک و نوجوان و هفتمین کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهرستان بهبهان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در چهارمین روز از هفته دولت نهمین سینمای کودک و نوجوان و هفتمین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهرستان بهبهان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در ابتدای این مراسم گفت: سینما کانون مکانی برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، سرزمین و اقوام مختلف است.

غلامرضا شنبدی، پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوان از طریق فیلم دیدن را یکی از اهداف راه‌اندازی سینما کانون عنوان کرد و افزود: در سینماهای کانون نیروی تخیل و خلاقیت کودکان برانگیخته و تقویت شده و کودکان و نوجوانان با تکنیک و هنر سینما و کاربردهای آن آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سینما کانون به دنبال انتقال مفاهیم و محتوای ارزنده فکری و فرهنگی از طریق تصاویر و آموزش غیرمستقیم و ارائه الگوهای تعلیمی و تربیتی از طریق فیلم به کودکان و نوجوانان هستیم.

این مدیرکل فرهنگی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در سینما کانون، صبح‌ها در دو نوبت برای دانش آموزان و عصرها نیز دو نوبت برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به اکران در خواهد آمد.

شنبدی یادآور شد: سینمای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بهبهان مساحتی 100 مترمربعی دارد و ظرفیت آن 84 نفر است.

مدیرکل کانون خوزستان در بخش دوم سخنان خود به راه‌اندازی هفتمین کتابخانه سیار کانون استان خوزستان در شهرستان بهبهان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه سیار ویژه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان روستایی است و از امروز به کودکان و نوجوانان 20 روستای این شهرستان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی افزود: کتابخانه سیار روستایی بهبهان 6 هزار جلد کتاب دارد و از این پس علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای آن‌ها خواهد پرداخت.

شنبدی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های سیار روستایی خود را به عدد 5 رساند که با احتساب 53 مرکز ثابت، دو کتابخانه سیار شهری و یک کتابخانه پستی هم اکنون 61 مرکز فرهنگی و هنری دارد.

در ادامه این مراسم علی مظفری فرماندار بهبهان با تبریک هفته دولت افتتاح سینمای کودک و نوجوان و کتابخانه سیار روستایی کانون را به فال نیک گرفت و از تلاش‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مدیران ارشد کانون در فراهم کردن بستر لازم برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شریف بهبهان تشکر و قدردانی کرد.