برگزاری نخستین کارگاه تخصصی اقدام پژوهی در کانون پرورش فکری استان زنجان

نخستین کارگاه تخصصی اقدام پژوهی در آخرین روز از هفته پژوهش با حضور کارشناسان و مربیان در مرکز مجتمع زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، صالحی در بخش نخست سخنان خود به ضرورت و اهمیت پژوهش در بین مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت : کودکان و نوجوانان زمانی پژوهشگر می شوند که مربیان آنها از چنین توانایی برخوردار باشند . اصلاح کاستی ها و مشکلات فراروی مراکز فرهنگی هنری با انجام اقدام پژوهی توسط همکاران سریع و علمی برطرف می شود و این مربیان و کارشناسان هستند که در معرض پرسش مخاطبان و اعضا قرار دارند .
صالحی همچنین به این نکته اشاره کرد : اقدام پژوهی فرصت خوبی برای رشد و بالندگی و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری در مربیان و کارشناسان است . واقعیت این است که اقدام پژوهی توسط مربیان کاربردی تر می شود و یافته ها و نتایج پژوهش توسط خود مربیان بکار برده می شود در تغییر و اصلاح وضعیت مؤثرتر است .
صالحی در ادامه به عناوینی که در کانون می توانند به عنوان زمینه های اقدام پژوهی مورد توجه قرار بگیرند اشاره کرد و اظهار داشت : استاندارد سازی فعالیت ها ، نقش آموزش و پژوهش در فعالیت های کانون ، جذب و نگهداری اعضا ، راهبردهای جدید در زمینه ی کتاب و کتابخوانی و سایر مسائل مربوط به حوزه ی فعالیتهای کانون می توانند مورد پژوهش همکاران قرار بگیرند .
صالحی در بخش پایانی سخنان خود به نقاط قوت و پتانسیل های مادی و انسانی کانون اشاره کرد و گفت : کانون دارای کارکنان و مربیان علاقمند ، مسئول ، بااخلاق ، متدین ، مهربان و ازخود گذشته است . کانون محیط شاداب ، جذاب و امن برای کودکان و نوجوانان برای شکوفایی استعدادهایشان است . کانون از تجربه ی ارزشمند در کار گروهی و تعامل با مخاطبان و همکاران برخوردار است .
پس از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ، کارگاه های حوزه ای مراکز استان با حضور کارشناسان فرهنگی حوزه ها و مسئولین امور اداری و امور عمومی تشکیل و راهکارها ، موانع و مشکلات اجرایی ، مالی و شرایط انجام فعالیتهای پژوهشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

همچنین بعد ازظهر همکاران کانون استان در کارگاه تخصصی اقدام پژوهی که توسط دکتر علی صحبتلو ارائه شد شرکت نموده و با اصول و مراحل اقدام پژوهی آشنا شدند .