کد خبر: 228269
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
بازدید 854
پسر اردی بهشت نقد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان کتاب شعر پسر اردی بهشت در مرکز فرهنگی هنری بسطام مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مجموعه شعر "پسر اردی بهشت" از سروده های سودابه امینی در مرکز فرهنگی بسطام مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این کارگاه که با حضور اعضای نوجوان برگزار شد٫ کتاب مورد نظر از زوایای مختلف مورد نقد واقع شد.

 کتاب فوق که در بردارنده 31 قطعه شعری در قالب سپید است٫ مفاهیم مختلفی از جمله آفرینش٫ مرگ٫ تولد٫ حماسه٫ وطن و ... به چشم می خورد. شاعر در این اثر با استفاده از قالب سژید خود را از چارچوب های معمول رها کرده است. از ویژگی های قابل توجه اثر زبان صمیمی شاعر است. مخاطب ارتباط عمیقی با شاعر برقرار می کند و همذات پنداری عمیقی در کل مجموعه شکل میگیرد. استفاده از آرایه تلمیح و باستان گرایی ابزارهایی شاخصی  است کهدر این مجموعه زبان شاعر را از زبان معیار دور ساخته و مخاطب را در فضایی شاعرانه قرار داده است. هر چند که در ژاره ای موارد تلمیحات ارائه شده از فضای ذهنی مخاطب نوجوان دور است.

 تصویرگری خاص مجموعه نقش بسیار موثری در درک بهتر مفاهیم شاعری ایفا می کند. تصاویر به نوعی وازگان خاصی هستند که مفهومی موازی را در قالبی متفاوت با اشعار مطرح می کند. استفاده از تکنیک آبرنگ فضای خیال انگیز تری را ایجاد کرده است. اشعار شماره 1٫ 4٫ 5٫ 21٫ 23٫ 26٫ و 28 اشعار خاص این مجموعه از دید حاضران در این کارگاه معرفی شد.