کودکان و نوجوانان استان سمنان به حمایت از کودکان غزه به پا خاستند

اعضای مراکز به همراه مربیان و کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به حمایت از کودکان غزه طی هفته گذشته با حضور پر رنگ خویش در فعالیت های مراکز استان با موضوع و محوریت حمایت از مظلومان غزه با برپایی راه پیمایی و با حضور در دفاتر ائمه جمعه ، فرمانداران و بخشداران شهرستانها انزجار خویش را علیه رژیم صهیونیستی به سمع مسئولین عالی رتبه استانی رساندند و همچنین در رهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و با شعار مرگ بر امریکا و برگ بر اسرائیل انزجار خود را اعلام نمودند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اعضای کودک و نوجوان 15 مرکز به همراه مربیان و مسئولین مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان طی هفته گذشته با حضور پر رنگ خویش در فعالیت های مراکز استان با موضوع و محوریت حمایت از مظلومان غزه با برپایی راه پیمایی و با حضور در دفاتر ائمه جمعه ، فرمانداران و بخشداران شهرستانها انزجار خویش را علیه رژیم صهیونیستی به سمع مسئولین عالی رتبه استانی رساندند و در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان با عنایت به منویات بنیانگزار جمهوری اسلامی که فرمودند :" روز قدس روز فلسطین نیست ، روز اسلام است " در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و از مسلمانان فلسطین و کودکان بی دفاع غزه حمایت نمودند .

اعضای کودک و نوجوان شهرستان سمنان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و تهیه طومار سی متری حمایت خود را از کودکان غزه اعلام نمودند و همچنین کودکان و نوجوانان با حضور در ایستگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدردی و حمایت خویش را از کودکان مظلوم غزه در قالب دلنوشته ، شعر و نقاشی اعلام نمودند . بیش از 270 کودک و نوجوان طومار 30 متری را در حمایت از ستمدیدگان فلسطینی خصوصا کودکان غره تهیه نمودند .

بیش از 100 نفر ازاعضای کودک و نوجوان مراکز شماره یک و دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شاهرود  به همراه مربیان با حضور در راهپیمایی ضمن سر دادن شعار مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از اقدامات رژیم منفور صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن کودکان غزه را اعلام نمودند . در پایان مراسم بیانیه ای در حمایت از کودکان مظلوم غزه توسط عضو مرکز قرائت شد .

در شهرستان دامغان اعضای مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همدردی با کودکان غزه که در حملات خونین صهیونیست ها به شهادت رسیده بودند نامه ای برای این کودکان نوشتند و نامه های خود را به همراه بادبادک هایشان را به دست باد سپردند . در مرکز شماره دو دامغان نیز برنامه ویژه ای جهت معرفی سرزمین غزه برای اعضا تدارک دیده بودند در این ویژه برنامه معرفی سرزمین غزه و همچنین نمایش فیلم ، کلیپ و عکس های از سرزمین فلسطین و مبارزه و مقاومت مردم فلسطین را برای اعضا به نمایش گذاشتند .

در شهرستان مهدیشهر بیش از 30نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدیشهر به همراه مربیان و کارکنان کانون در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع نموده و با سر دادن شعار هایی در جهت همدردی ، حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه بیان نمودند . خواندن سرود و روایت خوانی از دیگر برنامه های اجرا شده در این تجمع بود . در پایان فرماندار و اعضای شورای شهر ضمن محکوم نمودن حملات به غزه از این حرکت کودکان و نوجوانان تشکر و قدردانی نمود .

بیش از 30 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسطام ضمن حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با کشیدن نقاشی و دلنوشته های زیبا حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام نمودند .

در آرادان نیز بیش از 30 نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به همراه مربیان از مرکز فرهنگی هنری به سمت بخشداری راهپیمایی نمودند و با قرائت بیانیه ای در حضور بخشدار مرکزی و کارکنان بخشداری با قرائت بیانیه ای حمایت خود را از کودکان ستمدیده فلسطینی اعلام نموده و بخشدار مرکزی آرادان نیز ضمن حمایت از این حرکت کودکان و نوجوانان شهرستان آرادان ، حمله به کودکان مظلوم غزه را محکوم نمودند .

در مرکز 2 سمنان اعضا با فعالیتهای معرفی سرزمین ،معرفی وقایع،معرفی کتاب با اهمیت این روز بزرگ و اهمیت حضور مسلمانان جهان در راهپیمایی این روز بزرگ و حمایت  ازمردم مظلوم به خصوص کودکان ونوجوانان این سرزمین بیشتر آشنا شدند . در پایان اعضاء دلنوشته های خود را روی برگه های مخصوص نوشتند ونمایشگاهی زیبا از آثار اعضا تشکیل شد.

در مراکز 1 و 2 شاهرود به مناسبت روز جهانی قدس و همزمان با اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در غزه٬ کودکان و نوجوانان مراکز شاهرود و بهارستان  در حمایت از کودکان بی گناه و مظلوم غزه راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی که 100 نفر از اعضای دو مرکز در آن حضور داشتند کودکان و نوجوانان ضمن سردادن شعارهای “مرگ بر اسرائیل  “و “مرگ بر آمریکا  “انزجار خود را از اقدامات رژیم منفور صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن کودکان غزه به تصویر کشیدند و در پایان هم بیانیه ای قرائت شد.

در مرکز شماره یک دامغان برای حمایت وهمدردی با  کودکان بی گناه غزه که درحملات خونین صهیونیست ها کشته شدند نامه ای برای این کودکان نوشتند ونامه های خود راهمراه با بادبادکهایشان به دست باد سپردند. همچنین اعضا با برخی از وقایع 120سال اخیر در فلسطین نیز آشنا شدند وتصاویری از کتاب دیروز ایران حالا فلسطین رادیدند وبرخی مطالب آن نیز روخوانی شد . اعضا مرکز 1 دامغان درکلاس ادبی شعری با موضوع شهید خواندند ومربی درمورد شهدای غزه وفجایع صهیونیست ها صحبت کرد سپس اعضا با موضوع "من یک موشکم ،موشک شرمنده " نوشتند وگفتند که به کجامی روند و وبرسر خانه ی چه کسی خراب می شوند وچه حس وآرزویی دارند. در ادامه اعضا در ایستگاه شعار ، شعارهایی را علیه اسراییل سر دادند.

در مرکز 2 دامغان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس و در حمایت از کودکان بی گناه غزه که در حملات خونین صهیونیست ها کشته شدند معرفی سرزمین غزه در مرکز فرهنگی هنری 2 دامغان برگزار شد. اعضا با دیدن کلیپ عکسهای مختلف سرزمین فلسطین ، تظاهرات و مقاومت مردم مسلمان فلسطین برای اعضا از سرزمین قدس گفته شد و از مقاومتشان برای نجات سرزمین بیت المقدس .

در مرکز میامی به مناسبت روز جهانی قدس در راهپیمایی این روز توسط اعضا بیانیه روز قدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی قرائت شد.

در مرکز ایوانکی به مناسبت روز جهانی قدس اعضای مرکز ایوانکی  دل نوشته های خود روی کاغذ آوردند. اعضای مرکز فرهنگی هنری ایوانکی با حضور در راهپیمایی روز قدس نجوای آزادی و همراهی  و همدردی خود را با کودکان غزه اعلام نمودند.

کتابخانه سیار روستایی گرمسار با همراهی مرکز گرمسار اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان زیباترین و کوتاه ترین جمله درحمایت از کودکان غره  نمود. کتابخانه سیار روستایی گرمسار در مسیر راهپیمایی مستقر شد. وبا پخش پوسترهای مسابقه به کودکان شرکت کننده در مسیر راهپیمایی به حمایت از کودکان غزه پرداخت.

در مرکز گرمسار همزمان با راهپیمایی روز قدس کودکان و نوجوانان  در ایستگاه نقاشی با کودکان غزه احساس همدردی کردند . بچه ها احساسات قلبی خود را در برگی از کاغذ به تصویر کشیدند و با دستان کوچکشان و افکار لطیفشان به آنها ثابت کردند که همراه و همدل آنها هستند هر چند فاصله  ها از هم دور هستند بچه ها نفرتشان را از اسرائیل نشان دادند و  یاد آور شدند که لعنت خود را به اسرائیل همواره اعلام میداریم . از بین نقاشی کودکان و نوجوانان  5 نفر  به عنوان برگزیده جوایزی از طرف اداره ورزش و جوانان اهدا گردید. 

با کودکان غزه عنوان برنامه ای بود که در مرکزفرهنگی هنری 1 سمنان در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین اجرا شد .

انجام کاردستی - دل نوشته  و  نقاشی از جمله برنامه های بود که بچه های مرکز به یاد کودکان مظلوم غزه انجام دادند و با همراهی شبکه استانی سیمای سمنان این برنامه ها  ضبط شد تا به گوش جهانیان برسد که به داد کودکان غزه برسید چرا که آنها هم حق حیات دارند.