کد خبر: 232608
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
بازدید 783
بازدید اعضای کودک و نوجوان از مسجد جامع شهر بسطام

همزمان با 30 مرداد روز جهانی مسجد تعداد20 نفر از کودکان و نوجوانان مرکز بسطام از مسجد جامع این شهر بازدید کردند.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بازدید از مسجد جامع شهر بسطام برگزار شد.

 همزمان با 30 مرداد روز جهانی مسجد تعداد20 نفر از کودکان و نوجوانان مرکز بسطام از مسجد جامع این شهر بازدید کردند.

21 آگوست برابر با ٣٠ مرداد مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها و بنا به پیشنهاد کشورایران از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

در این بازدید مهندس حیدری از اساتید معماری به صورت مختصر توضیحاتی در خصوص تاریخچه و معماری این مسجد ارائه نمودند.  در پایان این بازدید اعضا ضمن حضور در جمع نمازگزاران، نماز خود را به جماعت خواندند.

مسجد جامع بسطام مربوط به سدهٔ 8 ه. ق. است و در جنوب مجموعه تاریخی امامزاده محمد و بایزید واقع شده و این اثر در تاریخ 27 آبان 1386 با شمارهٔ ثبت 20241 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.مسجد جامع بسطام در جنوب شهر بسطام و در فاصله 200 متری جنوب آرامگاه بایزید واقع است.

 مسجد مذکور شامل دو قسمت می‌باشد. قسمت اول صحن مسجد است که به شکل مربع بوده و فضای آن باز است. صحن مسجد دارای محرابی است که با گچ‌بری‌های بسیار زیبا و هنرمندانه‌ای تزئین شده است. محراب مذکور دارای سه حاشیه می‌باشد که عباراتی بر آن گچ‌بری شده است. در قسمت وسط محراب دو مربع مستطیل دیده می‌شود که بر روی یکی نوشته شده «لا اله الا الله محمد رسول الله» و بر دیگری نوشته شده است «علی ابن ابیطالب ولی الله».