کد خبر: 233683
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
بازدید 1596
مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در مرکز شهمیرزاد

شاعر به نام ایران زمین است که غزل "علی ای همای رحمت" معروف‌ترین غزل اوست.سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار به‌سال ۱۲۸۵ در تبریز متولد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در مرکز شهمیرزاد برگزار شد.

سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار به‌سال 1285 در تبریز متولد شد. شاعر به نام ایران زمین است که غزل "علی ای همای رحمت" معروف‌ترین غزل اوست.در سال‌های 1329 تا 1330 اثر مشهور خود - حیدربابایه سلام- را سرود. پس از مرگش به تاریخ 27 شهریور ماه سال 1367 بنا به وصیت شاعر، در مقبرة‌الشعرای زادگاهش تبریز به خاک سپرده شد. به همین مناسبت 25شهریور ماه که تقریبا مصادف با درگذشت این شاعر معاصر است «روز شعر و ادب فارسی» در کشورمان نام‌ گذاری شد.

ازاین رو مراسم بزرگداشتی در مرکز شهمیرزاد با حضور اعضای نوجوان مرکز کاشی کارشناس ادبی استان و استاد عبدالله قاسمی شاعر به نام شهمیرزاد برگزار شد.

فضاسازی متناسب - شروع مراسم توسط شجاعی مربی ادبی مرکز - صحبت های آقای قاسمی درباره ی زندگینامه ی خودشان، کار و سبک هنرشان و همچنین قرائت ابیاتی از اشعارایشان - بروشور معرفی شخصیت شهریار و اهدا به مهمانان حاضر- قرائت آثار اعضای برگزیده ی کارگاه ادبی توسط خود اعضا- و در خاتمه اهدای هدیه و لوح یادبود به استاد قاسمی از طرف مرکز شهمیرزاد به دست پرمهر سرکار خانم کاشی .