دو اصل اساسی کار مربی: کیفیت بخشی به آثار و اعتبار بخشی به اعضا= تولید محتوا

اولین نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون استان صبح روز چهارشنبه 23/02/1394 در محل اداره کل کانون برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اولین نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون استان صبح روز چهارشنبه 23/02/1394 در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهدی جمال مدیر کل کانون استان ضمن خیرمقدم به همکاران و تبریک فرا رسیدن عید سعید مبعث از مربیان خواست تا خیلی مراقب دل هایشان باشند؛ چراکه اگر دل هایمان در کانون به هم گره بخورد در کنار این دل های مهربان است که می توانیم خوب کار کنیم و همان طور که خدا در قرآن فرموده است: انسان مؤمن دارای خصوصیات برجسته ای است؛ اما فقط کسی وارد بهشت می شود که دارای قلبی سالم باشد. قلب، حرم امن خدا و جایگاه قدیسان و پاکان است. پس زود قضاوت نکنیم و پیش داوری ها را کنار بگذاریم.
جمال در ادامه افزود: دوران جدید کانون آغاز شده و هدف اصلی ما استفاده از افرادی است که دارای لیاقت و شایستگی هستند. آرامش در محیط کار را سرلوحه کار خود در مراکز قرار دهید و دنبال کیفی کاری باشید نه کمّی کاری و ارائه آمار و ارقام کذایی. کار اصلی شما به عنوان یک مربی، استعدادیابی است. باید اعضا را بشناسید و برای ساختن شخصیت اعضایتان تلاش کنید و این را هم بدانید که کار یک مربی ادبی، خلق کردن اثر است. باید به سمت تولید محتوا حرکت کنید. منظور از محتوا در فضای کانون، کودکان و نوجوانان هستند. با اعتبار بخشیدن به آنهاست که می توانیم خود را به هدف مان که تولید است نزدیک کنیم.
فروهر معدنی کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون که یکی دیگر از میهمانان این برنامه بود، سخنانش را با یاد و نام خدا آغاز کرد و پس از خیرمقدم به مربیان آرزو کرد تا روزهای خوشی را در مرکز با نظارت نصیری، کارشناس ادبی استان برای خودشان، همکاران شان و اعضایشان رقم بزنند و با تعامل خوب سایر مربیان در مراکز خود در جذب و پایدارسازی اعضا تلاش کنند و با اعضای نوجوان ارتباط نزدیک تری برقرار سازند و این نکته را فراموش نکنند که افتخار ما به عنوان یک مربی کانونی به ثمر رساندن اعضای کودک و نوجوان مراکز در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی است.
در ادامه به مربیان حاضر فرصت داده شد تا در یک فضای دوستانه از مشکلات کاری خود در مراکز سخن بگویند. در پایان  از هدی رنجبر مربی ادبی مرکز آرادان به خاطر کیفیت بخشی فعالیت های ادبی و تلاش در جهت جذب و پایدارسازی اعضا در کارگاه های نوشتن خلاق قدردانی شد.