کد خبر: 243646
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
بازدید 1673
کالای ایرانی در مراکز کانون استان

طرح «من ایرانی‌ام» ویژه‌ی اعضای مراکز کانون پرورش فکری در بهارستان، دامغان، سمنان و مهدیشهر با استقبال والدین روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، طرح «من ایرانی‌ام» با هدف آشنایی اعضای مراکز با واقعه‌ی 12 تیرماه در راستای صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری با عنوان «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مورد استقبال اعضا و والدین قرار گرفت.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره2 کانون سمنان، مربیان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، اعضا را با توانمندی‌های علمی و تولیدی، اهمیت و اثرات استفاده از کالای ایرانی در پیش‌بُرد اقتدار ملی کشورشان آشنا کردند.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره1 کانون دامغان، مربیان در فعالیت‌های فرهنگی خود از چرایی مصرف کالای ایرانی سخن گفتند و با‌ معرفی برخی مشاغل به اعضا از آنان خواستند تا دل‌نوشته‌های خود را از مصرف تولیدات داخلی بنویسند.
در مرکز فرهنگی‌هنری شماره2 کانون شاهرود نمایشگاهی از دستاوردهای اعضا و والدین در 6 غرفه برپا شد.
در این نمایشگاه که با هدف نهادینه‌ساختن مصرف تولیدات داخلی و کالای ایرانی برگزار شده بود اعضا با نحوه‌ی تولید و دوخت لباس، آثار ویترای آینه و شیشه، تزئینات داخلی، نقاشی، انواع جعبه‌‌ی دستمال‌کاغذی، انواع دوخت کیف و کوسن آشنا شدند و در کارگاه فرهنگی نیز مربیان با اجرای بازی جمله‌نویسی به معرفی برند کالاهای ایرانی پرداختند.
شایان ذکر است در این نمایشگاه، اعضا به باور تولید ملی و مصرف کالای ایرانی رسیدند تا بتوانند در آینده کارآفرین و تولیدکننده باشند و چرخ اقتصاد خانواده را با بازوهای توانمند خود بچرخانند.
در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدیشهر نیز مربیان برای اعضا پیرامون مصرف کالای ایرانی صحبت کردند و سپس به‌اتفاق آنها به فروشگاه نزدیک مرکز رفتند تا از کالاهای تولیدشده‌ی داخلی بازدید کنند.
در فروشگاه، اعضا با روحانی محل خود روبرو شدند که مشغول خرید بود. ایشان با دیدن اعضا برای آنان از
اثرات مصرف کالای ایرانی و کمک به بخش اقتصادی سخن گفت.
اعضا که در این بازدید آموختند خرید تولیدات داخلی به رشد اقتصادی کمک بزرگی می‌کند، یکصدا گفتند: ما برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، کالاهای ایرانی می‌خریم. ما کشورمان را دوست داریم پس برای استقلال آن تلاش می‌کنیم .
در پایان اعضا با شهیدان شهرشان، پیمان بستند تا با مصرف کالای ایرانی از کشور وتولیدات داخلی حمایت کنند.