بالن کتاب‌خوان در کانون میامی

مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی تابستان امسال، اعضای کتاب‌‌خوان خود را سوار بر بالن کتاب‌خوان به مقصد طلایی خواهد رساند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مرکز میامی با اجرای طرح «مقصد طلایی»، اعضای کتاب‌خوان خود را معرفی خواهند کرد.
 به گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز، یکی از اهداف مربیان در طول سال جاری به‌ویژه در تابستان، اجرای طرح توسعه و ترویج فرهنگ کتاب وکتاب‌خوانی است.
ثمانه رحیمی اظهار داشت: پس از تصمیمات نهایی مربیان در جلسه‌ی شورای فرهنگی مرکز که در خردادماه تشکیل شده بود، اجرای طرح «مقصد طلایی» به تصویب اعضای شورا رسید و همزمان با شروع فصل تابستان این طرح به مرحله‌ی اجرا درآمد.
رحیمی در ادامه افزود: در این طرح بیشتر سعی بر این است تا اعضای کتاب‌خوان مرکز را ضمن معرفی به دیگر اعضا، به‌نوعی مورد تشویق قرار دهیم. به‌همین‌منظور با ساخت بالن کتاب‌خوان و نصب عکس اعضای کتاب‌خوان روی آن با ایجاد رقابتی، انگیزه‌ی اعضا را به مطالعه بیشتر می‌کنیم.
وی همچنین گفت: اجرای طرح به‌این شکل است که در طول یک هفته هر عضو که تعداد کتاب بیشتری خوانده باشد عکسش به سمت بالای بالن انتقال می‌یابد و در طول یک‌ماه هر عضو که زودتر از سایرین به خط بالایی یا نهایی بالن صعود کند و بیشترین تعداد خلاصه‌ی کتاب را به‌همراه داشته باشد، به‌عنوان عضو برگزیده و کتاب‌خوان تشویق می‌شود و عکس آن عضو در پانلی که «پانل اعضای کتاب‌خوان» عنوان دارد، نصب می‌شود.
شایان ذکر است این طرح توسط مربیان کانون میامی در قالب فعالیت‌های فرهنگی چون: قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی و روخوانی کتاب، بازی-سرگرمی، مسابقه، نمایش و نقد فیلم و بحث کتاب در حال اجراست.