کد خبر: 244299
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
بازدید 1450
کارگاه حجاب در کانون دامغان

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان در کارگاه‌های فرهنگی با پیامدهای مثبت حجاب و عفاف آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مرکز شماره دو کانون دامغان با اجرای فعالیت‌های خاص فرهنگی اعضای کودک و نوجوان خود را با حجاب آشنا می‌کنند.
مربی‌مسئول این مرکز، با بیان اینکه مسئله‌ی حجاب و عفاف یکی از مباحث ریشه‌ای و اساسی در دین مبین اسلام است، اظهار داشت: این موضوع به عنوان یک ارزش در جوامع اسلامی مورد توجه قرار گرفته؛ چراکه حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده از آن‌رو ارزش دارند که تأمینکننده‌ی سعادت آدمی و منشاء قرب‌الهی هستند.
فاطمه‌سادات امیرفخریان در ادامه افزود: سال‌های اخیر در فضای جامعه عواملی واردشده که به تشدید بدحجابی در جامعه دامن زده است. امروزه نیز یکی از مهم‌ترین محورهای جنگنرم در مواجهه با انقلاب اسلامی، تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم درموضوع عفاف و حجاب است. به‌همین‌منظور یکی از فعالیت‌های ویژه‌ی مربیان در این مرکز، اجرای فعالیت‌های فرهنگی با هدف آشنایی با پیامدهای مثبت حجاب و عفاف برای اعضای کودک و به‌خصوص اعضای دختر نوجوان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: اعضا طی این جلسات با فلسفه‌ی حجاب و چرایی آن آشنا شده و دل‌نوشته‌های خود را روی برگه‌های رنگی کاغذ حک می‌کنند و گاهی هم برای سایر اعضا می‌خوانند و یا در پانل حجاب در معرض دید دوستان‌ خود قرار می‌دهند. در جلسات بحث آزاد نیز اعضا با نظارت و هدایت مربیان پیرامون حجاب و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی به بحث و گفتگو می‌نشینند.
امیرفخریان در پایان تصریح کرد: توجه ویژه به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی موجب کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. همه‌ی ما باید در راستای اشاعه‌ی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنیم و با ایجاد کارهای فرهنگی و آگاهی‌بخشی اعضا، آنها را از ارزش‌های وجودی خود آگاه سازیم.