کد خبر: 244322
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲
بازدید 6982
کاردستی خلاق در کانون مهدی‌شهر

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر با هدایت مربی کارگاه کاردستی خلاق، مؤفق به خلق طرح‌های زیبا و ماندگار شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان سمنان، کارگاه کاردستی‌خلاق ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر برگزار شد.
به‌گفته‌ی مربی‌مسئول این مرکز، یکی از فعالیت‌های کتاب‌کار سال94 کانون مهدی‌شهر، برگزاری کارگاه کاردستی خلاق  با عنوان «به بازیافت‌ها چگونه نگاه کنیم؟» است.
فاطمه ربانی در ادامه بیان داشت: مجری این طرح، مربی خلاق و کارآزموده‌ی مرکز، محبوبه حیدریان است که از ابتدای تابستان امسال این کارگاه را با هدف ایجاد بستری مناسب برای بروز خلاقیت اعضا برگزار کرده است.
ربانی با تأکید بر این نکته که فعالیت کاردستی در کانون، خلاقیت، ایده‌پردازی و حس اعتماد به نفس را در اعضا تقویت می‌کند، افزود: مربیان کانون در کارگاه کاردستی به کودکان می‌آموزند به دنیا با دیدی متفاوت نگاه کنند.
حیدریان نیز پیرامون این کارگاه عنوان کرد: کاردستی محصول همکاری و هماهنگی بین ذهن، چشم و دست در ساختن اشیاست. به‌عبارتی فعالیتی است که در آن کودک یا نوجوان با بهره‌گیری از نیروی تفکر، تجسم و تخیل و با تکیه بر مهارت‌های دست و استفاده از ابراز و وسایلی که در اختیار دارد به ساخت و خلق اثر می‌پردازد.
وی برای فواید کاردستی به پرورش خلاقیت، اعتماد به نفس، افزایش دقت، هماهنگی حواس و همکاری مشارکتی اعضا اشاره کرد و گفت: در طرح پیشنهادی «به بازیافت‌ها چگونه نگاه کنیم؟»، اعضا با استفاده از دورریختنی‌های اطراف خود به‌منظور فرهنگ‌سازی در استفاده‌ی بهینه از مواد و صرفه‌جویی در کاهش تولید پسماند، توجه به بازیافت مواد و حفظ محیط‌زیست به ساخت چیزهای تازه دست زدند و آثار هنری زیبایی خلق کردند.
شایان ذکر است اجرای این فعالیت به‌صورت مستمر و کارگاهی، هم به جذب و پایداری اعضای این مرکز کمک کرده و هم در فضاسازی محیطی آن نقش داشته است.