کد خبر: 244400
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
بازدید 1347
استقبال اعضای مجتمع کانون سمنان از فعالیت‌های علمی

مربیان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان با توجه به علاقه‌ی اعضای کودک و نوجوان، نسبت به برگزاری کارگاه فعالیت‌های علمی اقدام کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فعالیت‌های شاخص علمی ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان در مجتمع بزرگ فرهنگی‌هنری سمنان در حال اجراست.
به‌گفته‌ی مربی‌مسئول مجتمع، فعالیت علمی جریانی است که در پی شناخت حقیقت، سیر تکاملی خود را طی می‌کند و بیش از آنکه به یک‌سری قوانین و احکام بی‌چون و چرا منجر شود، نتیجه‌اش پرورش روحیه تحقیق و جستجوگری درباره‌ی نظام هستی و نحوه‌ی استفاده بهینه از مخلوقات است.
شهناز دامغانیان هدف از اجرای این فعالیت را آموزش حقایق و مفاهیم علوم، آشنایی اعضای کودک و نوجوان با روند علمی، رشد تفکر خلاق و کسب مهارت در حل مسئله، رشد استعدادها، علایق و تفاوت‌های فردی، ارتباط بین علوم و سایر فعالیت‌های کودکان عنوان کرد و افزود: فعالیت علمی از جمله فعالیت‌های مورد علاقه‌ی کودکان و به‌خصوص نوجوانان است که با هدف تقویت بینش علمی اعضا و تغییر در نوع نگاه و نگرش آنها نسبت به محیط زیست و طبیعت اطراف‌شان توسط مربیان اجرا می‌شود.
وی همچنین اظهار داشت: شناخت قوانین حاکم بر پدیده‌ها و رابطه‌ی علی و معلولی آنها، زمینه‌ی تفکر منطقی را فراهم کرده و به کودکان می‌آموزد که جهان هستی دارای نظم و قانون است و بایستی با شناخت قوانین حاکم بر جهان و کشف ناشناخته‌ها، راه‌هایی برای بهتر زیستن پیدا کرد.
دامغانیان تأکید کرد: فعالیت‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود مرتبط با مطالعه و تحقیق است؛ به‌عبارتی دیگر فعالیت‌ها عمدتاً از طریق خواندن، شنیدن، پرسش و پاسخ و تحقیق صورت می‌گیرند که شاخص‌ترین آنها عبارت است از: کتاب‌خوانی و نشریه‌خوانی، قصه‌گویی با استفاده از داستان‌های علمی، بیان داستان‌هایی از زندگی دانشمندان.
مربی‌مسئول مجتمع در پایان تصریح کرد: اعضا در انجام مراحل کار تحقیق، خوب‌دیدن، خوب‌شنیدن،‌ تخیل درست، تفکر منطقی، تفکر خلاق، پرسشگریِ خوب را یاد می‌گیرند. آنها می‌آموزند به جای نگاه‌کردن سطحی، خوب ببینند، به جای گوش‌دادن سطحی، خوب بشنوند و با روش‌های صحیح تفکر و عمل تا رسیدن به نتایج مطلوب آشنا شوند و در کنار رشد توانمندی‌های‌شان، دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند.