اعضای کانون در مراسم گل‌افشانی گلزار شهدا

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در مراسمی با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، مزار شهدا را گل‌باران کردند.

به گزارش روابط‌‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در نخستین روز از هفته‌ی دولت، استاندار، معاونین استاندار، فرماندار شهرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از کارکنان دولت با حضور در گلزار شهدای سمنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

در این آیین که در گلزار شهدای سمنان در جوار امامزاده یحیی(علیه‌السلام) برگزار شد، شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و اهدای گل به مزار شهدای سرافراز این شهر با آرمان‌های والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

این مراسم با قرائت دعای فرج آقا امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) و زیارت امام‌زاده یحیی‌بن‌موسی(علیه‌السلام) آغاز شد.

مسؤولان پس از ورود به صحن مطهر، در گلزار شهدا حاضر شدند و اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراسم گل‌افشانی را اجرا کردند. در ادامه از حاضرین دعوت شد تا برای شرکت در مراسم‌ به شبستان رفته و در آنجا اجتماع کنند. با پیوستن خادمان رضوی و قرائت ابیاتی در وصف امام رضا(علیه‌السلام) حال و هوای فضا تغییر کرد.

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، صلوات خاصه امام رضا(علیه‌السلام) در فضا طنین‌انداز شد.

فرماندار سمنان در این آیین، آغاز هفته‌ی دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر را به دولت‌مردان دولت تدبیر و امید تبریک گفت.

عباس دانایی همچنین با تأکید بر این نکته که همه مسؤولان باید بکوشند تا در هفته‌ی دولت، خدمات دولت تدبیر و امید را برای مردم تشریح کنند، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت 399 طرح عمرانی با حضور مسؤولان استان و شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه سرودی توسط گروه آفتاب اجرا شد و پس از آن، خادمان رضوی از محمد وکیلی استاندار، حسن سعدالدین مشاور استاندار و عباس دانایی فرماندار سمنان به پاس همکاری و همراهی با خادمان و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت با اهدای جایزه و درج نشان علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) تجلیل به عمل آوردند.

استاندار سمنان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و تبریک هفته‌ی دولت و بزرگداشت شهیدان منتسب به دولت، شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: امروز در این مکان مقدس حاضر شدیم تا به شهدا بگوییم یاد و نام آنان را فراموش نکرده‌ایم و ادامه‌دهنده‌ی راه آن بزرگوارانیم.

محمد وکیلی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته دولت خاطرنشان کرد: دولت‌مردان در نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمان‌های امام و شهدا لحظه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نخواهند کرد و در زمینه‌ی ایجاد امید، نشاط و امنیت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

استاندار در اثنای سخنانش از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی قدردانی کرد و گفت: دولت یازدهم درصدد است تا امید، نشاط، امنیت و اعتماد را به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی روز به روز در جامعه بیشتر کند و هفته‌ی دولت فرصت مناسبی است تا مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه‌های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا ‌شوند و دولت‌مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز می‌کوشند در زمینه‌های گوناگون به مؤفقیت‌های بیشتر و مهم‌تری دست یافته و آینده بهتری برای ملت بزرگ و پرافتخار ایران به‌وجود آورند.

وی با بیان اینکه امروز مردم همچنان پای رأی خود به دولت تدبیر و امید ایستاده‌اند، تصریح کرد: مسؤولان و مدیران در دولت یازدهم باید با خدمت‌گزاری، به دنبال رضایت‌مندی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی باشند.

وکیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت وحدت به‌عنوان راه اصلی مقابله با توطئه‌های دشمنان گفت: آمریکا و کشورهای استعماری و استکباری غرب از همه‌ی امکانات و طرح‌های خود برای نابودی نظام اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

استاندار با اشاره به شهدای دوران هشت‌سال دفاع مقدس که با نثار خون پاک خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه کردند، عنوان داشت: محرومیت و فقرزدایی از اهداف شهیدان رجایی و باهنر بوده و مسؤولان و مدیران باید اخلاق و منش این بزرگواران را الگو قرار دهند.

وکیلی در پایان سخنانش، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار و کمک به فعال نگه‌داشتن واحدهای تولید برای ایجاد اشتغال پایدار را وظیفه‌ی اصلی تمام مسؤولان دانست و تأکید کرد: دولت تدبیر و امید پس از مؤفقیت در دیپلماسی خارجی که امروز آثار آن را شاهد هستیم، به دنبال حفظ شادابی و نشاط داخلی کشور با ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است تا ناامیدی در کشور جایی نداشته باشد.