کد خبر: 245720
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
بازدید 1001
ردپای خورشید در کانون آرادان

در دهه‌ی کرامت همزمان با گرامی‌داشت هفته‌ی دولت، نمایشگاه استانی ردپای خورشید با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان،  نمایشگاه ردپای خورشید با آثار نشریه‌نگاری کاغذی و کتاب‌سازی اعضای برگزیده مرحله‌ی استانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان افتتاح شد.

به‌گفته‌ی مربی‌مسئول کانون آرادن، در آیین افتتاحیه‌ی این نمایشگاه، علاوه بر اعضای کودک و نوجوان و والدین آنها، فرماندار، بخشدار، رییس اداره میراث فرهنگی و رییس شورای شهر آرادان نیز حضور داشتند.

بیتا نشان‌شاهجویی اظهار داشت: این نمایشگاه حاصل30  اثر نشریه‌نگاری و 30  اثر کتاب‌سازی اعضای مراکز کانون استان است که در مرحله‌استانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا(علیه‌السلام) برگزیده شناخته شدند.

شاهجویی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی با تکنیک‌های مختلف ارائه‌ی اثر، آشنایی با زندگی و شخصیت امام رضا(علیه‌السلام) عنوان کرد و افزود: نمایشگاه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید به دست توانای فرماندار شهرستان آرادان افتتاح شد و در ادامه، برنامه‌های سرود ملی و صلوات خاصه ثامن‌الحجج، قصه‌گویی از زندگی امام رضا(علیه‌السلام) و روایت‌خوانی اجرا شد.

شاهجویی در پایان تصریح کرد: پس از توضیحات لازم پیرامون تعداد آثار، نحوه‌ی برگزاری نمایشگاه و چرایی آن و تشریح فعالیت‌های کانون به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، خواستار همکاری بیشتر مسئولین به‌منظور احیای برنامه‌های فرهنگی کانون در سطح شهر شد و سعید افشارنادری هم در جایگاه فرماندار قول مساعدت در این زمینه را به ایشان داد.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا پایان هفته‌ی دولت از ساعت 9 صبح تا 13 در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان واقع در بن‌بست 8 متری، جنب شهرداری، پشت آتش‌نشانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.