جشن‌های رضوی در مراکز کانون پرورش فکری

همزمان با سال‌روز میلاد پر نور هشتمین خورشید ولایت ویژه‌برنامه‌ای با حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان برگزار و از برگزیدگان ملی و استانی تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اعضا و مربیان مراکز با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، ارادت خود را به امام رضا(علیه‌السلام) نشان دادند.

مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان

 اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو طی دو روز سال‌روز ولادت امام رضا(علیه‌السلام) را جشن گرفتند.

تلاوت قرآن، همخوانی سرود جمهوری اسلامی و سرود کانون، پخش صلوات خاصه، شعرخوانی، قصه‌گویی مربیان از زندگانی امام رضا(علیه‌السلام)، سرود، نمایش‌خلاق، معرفی‌شخصیت امام رضا توسط عضو نوجوان مرکز، همخوانی نوای درد محبت از برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

در پایان نیز از برگزیدگان ملی و استانی جشنواره رضوی در بخش‌های نقاشی، خوش‌نویسی، شعرخوانی و مشاعره قدردانی شد و اعضای برگزیده لوح سپاس و هدایای خود را از اسماعیل فتاحی مشاور مدیرکل و سکینه پارسا کارشناس فرهنگی کانون استان دریافت کردند.

شایان ذکر است در این مرکز از مجموع اعضای شرکت‌کننده در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، 5 نفر حائز رتبه برتر استانی و ملی شدند.

مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان

برپایی جشن میلاد نور با حضور اعضای دختر کودک و نوجوان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی معرفی‌شخصیت امام رضا(علیه السلام)، شعرخوانی و قصه‌گویی.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان

جشن «خورشید هشتم» برگزار شد و اعضای ثابت و فعال مرکز به‌همراه والدین خود در این ویژه‌برنامه‌ گرد هم آمده و سال‌روز ولادت باسعادت امام رضا(علیه‌السلام) را جشن گرفتند.

در این جشن ضمن قرائت اذکار و صلوات خاصه در باب مقام شامخ امام رضا(علیه‌السلام) و محبان آن حضرت، دعای فرج خوانده شد و صدای مولودی‌خوانی در وصف اهل‌بیت پیامبر(ص) همراه با نوای دف در مرکز طنین‌انداز شد. در پایان جشن نیز بخشی از دعای توسل و دعای فرج امام زمان(عجل‌الله‌تعالی) قرائت و از میهمانان با شربت و شیرینی پذیرایی شد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار

اجرای برنامه‌ها‌ی فرهنگی در قالب قصه‌گویی از کتاب «خوشبخت‌ترین آهوی دنیا»، معرفی‌کتاب «زندگانی امام رضا(علیه‌السلام)، برگزاری کارگاه دل‌نوشته‌های اعضا به امام رضا(علیه‌السلام)، کارگاه نقاشی و پازل ویژه اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان.

اعضا در این برنامه، آرزوهای رنگی و قلبی خود را از امام رضا(علیه‌السلام) خواستار شدند و با توسل بر او به نگارش در آوردند. 

مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی

فعالیت‌های اجرا شده عبارت بود از: قصه‌گویی داستان کوتاه تقاضای گنجشگ، شعرخوانی یا ضامن آهو در وصف امام رضا(علیه‌السلام)، بیان حدیث اثر دعا از مجموعه احادیث  رضوی، معرفی کتاب خوشبخت‌ترین آهوی دنیا، معرفی شخصیت امام هشتم، معرفی سرزمین خراسان، مولودی‌خوانی عضو نوجوان مرکز محمد منصوری، پذیرایی از اعضای حاضر در کارگاه‌های هنری.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام

برگزاری جشن میلاد و جشنواره سفال‌گری با حضور 70 عضو دختر و پسر به همراه مادران خود و اجرای مسابقه ساخت کتیبه‌های سفالی از القاب حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و امام رضا(علیه‌السلام) و برپایی نمایشگاهی از آثار خلق‌شده.

برنامه‌های اجرا شده در این روز عبارت بود از: تلاوت قرآن، همخوانی سرود ملی، نمایش‌خلاق، سرود، مسابقه،تجلیل از برگزیدگان مسابقه و پذیرایی.