معطوف‌کردن نگاه جامعه به حقوق انسانی، اسلامی و قانونی کودکان

نخستین جلسه برون‌سازمانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان و اعضای کارگروه هفته ملی کودک در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال  به منظور تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار و کارشناسان این دفتر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیرکل ضمن تبریک میلاد امام رضا(علیه‌السلام) و گرامی‌داشت هفته‌ی دولت به تشریح فعالیت‌های کانون پرداخت و با اشاره به تعداد 23 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، از محمد صادقی خواست تا دستگاه‌های فرهنگی توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان داشته باشند.

جمال در ادامه با توجه به تعداد کودکان و نوجوانان در منطقه مسکونی مهر سمنان بر گسترش کتابخانه سیار شهری سمنان به‌منظور پاسخگویی به نیاز اعضا تأکید و نگرانی خود را از منطقه مسکونی مهر که از مناطق ویژه اجتماعی است عنوان کرد.

مدیرکل ضمن تشریح اهمیت و ضرورت پرداختن به مقوله‌ی کودک در جامعه، گفت: هدف از برگزاری هفته‌ی جهانی کودک، معطوف‌کردن نگاه جامعه به حقوق انسانی، اسلامی و قانونی کودکان است.

وی همچنین اظهار داشت: هرچند توجه به کودکان تنها در یک‌هفته از سال میسر نیست؛ حداقل در هفته‌ی ملی کودک، کارگروه تخصصی کودک و نوجوان تشکیل شود و همه‌ی مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی بزرگداشت این هفته تلاش کنند و با حمایت استانداری و ایجاد هم‌افزایی، همگرایی و همدلی دستگاه‌هایی که متولی کودک هستند، توجه بیشتری به کودکان شود.

محمد صادقی نیز ضمن تبریک هفته‌ی دولت عنوان کرد: انتظار می‌رود کانون پرورش فکری با حجم فعالیت‌هایی که داشته با ایجاد این هم‌افزایی، تلاش کارشناسان، همکاری و همیاری مسئولین اجرایی به رشد و شکوفایی مطلوب خود دست یابد.

صادقی در ادامه با اشاره به چهار مقوله‌ی توجه به حاشیه‌نشینی، سکونت‌گاه غیر رسمی، بافت فرسوده و مناطق بی‌دفاع شهری که مسکن‌مهر را نیز شامل می‌شود بر گفته‌های مدیرکل صحه گذاشت و بیان داشت: باید نگاه کالبدی، نگاه فرهنگی، نگاه اجتماعی و نگاه امنیتی را نسبت به این چهار مقوله تقویت کرد و از تمامی نهادها از جمله سپاه، بهزیستی، علوم پزشکی، کمیته امداد و... استفاده کرد.

وی در ادامه با تأکید بر فعالیت‌های پرورشی متناسب با گروه‌سنی مخاطب کودک، دوران کودکی را یکی از مهم‌ترین دوره‌های تکامل انسان دانست و اظهار داشت: شخصیت فرد در همین دوره شکل می‌گیرد و اگر فردی در حال حاضر به جایی رسیده یا نرسیده باید دید در کودکی چه برخوردی با او شده و او از چه امکاناتی توانسته بهره برده باشد، پس لازم است که این دوره را مدیریت کرد.

صادقی در پایان تصریح کرد: جلسه کارگروه کودک و نوجوان را با دستور کار هفته ملی کودک و حضور دستگاه‌هایی که در آیین‌نامه قید شده است تشکیل خواهیم داد.

کارشناسان نیز در پایان قول مساعدت دادند و اعلام کردند استانداری با تمام قوا از این مهم حمایت خواهد کرد و امید است تا با هماهنگی سایر دستگاه‌ها، هفته‌ی ملی کودک برای کودکان این استان به نحو احسنت برگزار شود.

شایان ذکر است هفته ملی کودک، 15 تا21 مهرماه با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست» درسراسر کشور برگزار خواهد شد.