کد خبر: 245838
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
بازدید 880
گفتمان «من ایرانی» در کانون میامی

اولین جلسه گفتمان «من ایرانی» با حضور جمعی از اعضای دختر کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان سمنان، در اولین جلسه گفتمان «من ایرانی»، اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی با موضوع کالای ایرانی و مصرف تولیدات داخلی آشنا شدند.

به‌گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز در این برنامه از نماینده امام جمعه شهرستان میامی دعوت شد تا در جمع اعضای کودک و نوجوان به نقش و اهمیت مصرف کالای ایرانی بپردازد.

ثمانه رحیمی هدف از اجرای این گفتمان را معرفی کالای ایرانی، تقویت باور لزوم خرید کالای تولید داخل در بین اعضا، مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: در اولین جلسه این دیدار، حجه‌الاسلام برخوردار ضمن تشویق اعضا به مصرف کالای ایرانی، پیرامون علل گرایش افراد به مصرف کالاهای خارجی و مضرات توجه نداشتن به تولیدات داخلی برای اعضا سخن گفت.

رحیمی همچنین اظهار داشت: حجه‌الاسلام برخوردار یکی از علل مصرف کالاهای خارجی را مصرف‌گرایی عنوان و تأکید کرد که مصرف‌کنندگان به فکر تولید داخلی نیستند و نسبت به مصرف کالاهای خارجی که باعث فساد اجتماعی، ناهنجاری‌های اجتماعی، بیکاری و...  می‌شود، آگاهی ندارند.

وی در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به نقش مؤثر تبلیغات و همچنین نقش مهم و تعیین‌کننده‌ی بانوان، گفت: مبارزه با ورود کالاهای خارجی به ایران از زمان ناپلئون بناپارت که چای را وارد ایران کرد، شروع شده و قهوه، چای و برخی اقلام مصرفی دیگر جز سبد غذایی هیچ ایرانی نبوده و در واقع با ورود این کالاها بسیاری از بیماری‌ها نیز گسترش پیداکرده است.

در ادامه، مصرف کالا و تولیدات خارجی، برنامه‌ای پیش‌بینی و تعریف‌شده از سوی دشمن عنوان شد و اولین گفتمان با روایت حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) که فرمودند: کسی‌که لباس دشمن را بپوشد مثل این است که دشمن من است، پایان یافت.