کد خبر: 245845
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
بازدید 1787
کتابخانه سیار کانون پرورش فکری دامغان در روستاها

مربی‌مسئول کتابخانه سیار کانون پرورش فکری دامغان در روستاهای عبدالله‌آباد، قوشه، دروار، حسن‌آباد و مؤمن‌آباد برای اعضای خود فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری اجرا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای کتابخانه سیار روستایی کانون دامغان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری شرکت کردند.

به‌گفته‌ی بهزاد منسوبی با توجه به تعداد اعضای کودک و نوجوان و بر اساس علاقه‌ی خود اعضا در هریک از روستاهای نامبرده، فعالیت‌های مختلفی انجام داده شد که عبارت است از: معرفی سرزمین عربستان با اشاره به آغاز سفر معنوی حج به سرزمین وحی، مکه و مدینه، اجرای مسابقه‌ی هوش با هدف آشنایی با شهرهای ایران، اجرای بازی‌های بومی- محلی، قصه‌گویی از کتاب‌های کانونی، اجرای ویژه‌برنامه‌ی دختران برای اعضای دختر کودک و نوجوان و اهدای جوایز به دخترانی که نام فاطمه و معصومه داشتند، معرفی شخصیت و زندگی امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، شعرخوانی از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی» و... .

منسوبی هدف از اجرای این برنامه را پایدارسازی اعضا، تقویت اعتماد به نفس، آشنایی با آداب و رسوم بومی، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مخاطبان و ترغیب آنها به مطالعه عنوان کرد.  

وی همچنین با شرکت در دومین مرحله‌ی اردوهای جهادی که با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این شهرستان در حال اجراست به روستاهای معلمان و حسینان که از دورترین روستاهای دامغان هستند سفر کرد و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی‌کتاب، کاردستی و بازی‌سرگرمی پرداخت و روز شاد و پرنشاطی را در دفتر خاطرات‌ کودکان روستایی ثبت کرد.