کد خبر: 245893
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
بازدید 4908
بازدید اعضای بسطام از کارگاه سفال و سرامیک

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری کانون بسطام از نزدیک با کارگاه کاشی و سرامیک آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز بسطام با تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از تولیدات داخلی از کارگاه کاشی، سفال و سرامیک سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان شاهرود بازدید کردند.

مربی‌مسئول مرکز بسطام، این بازدید را با هدف افزایش دانش و آگاهی مخاطبان نسبت به تولیدات داخلی، ایجاد بستر مناسب برای ایجاد ایده‌های خلاق و حمایت از تولیدات داخلی برای اعضای خود برگزار کرد.

مریم کریمی اظهار داشت: اعضا ضمن آشنایی با انواع کتیبه، سبک کار هنرمندان و نام‌آوران این عرصه از آثار حجمی و دیگر آثار موجود در کارگاه سفال بازدید و سؤالات خود را در زمینه‌ی هنر سفال و سرامیک مطرح کردند.

در ادامه‌ی این بازدید، فهیمه عرب یارمحمدی، مربی کارگاه سفال و سرامیک واحد خواهران سازمان فنی و حرفه‌ای در مورد کار با سرامیک و کاشی برای اعضا توضیح و به سؤالات اعضا در این زمینه نیز پاسخ داد.

عرب یارمحمدی با بیان اینکه صنعت سرامیک‌سازی شاهرود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: سفال‌گرى از مهم‌ترین و قدیمى‌ترین دست‌ساخته‌هاى بشر است. آثار سفالى برخلاف آثار یافته شده‌یٔ فلزى، چوبی و... در زیر خاک فاسد نمى‌شود و به‌خاطر این حالت استثنایى، به اطلاعات گویا درباره‌ی آن مى‌توان پى برد.

وی در پایان تصریح کرد: صنعت سفال‌گرى در استان سمنان از پیشینه‌اى معتبر برخوردار است و در سال‌هاى اخیر، راه‌اندازى واحدهاى آموزش سفال‌گرى و سرامیک در شهرهاى سمنان و شاهرود موجب احیا و رشد بیشتر این صنعت در استان شد و هم‌اکنون ضمن تولید و ارسال مقادیر بسیارى از تولیدات این رشته به استان‌هاى دیگر، زمینه‌هاى تولید کالاهایى براى بخش صادرات خارجى نیز فراهم شده است.