بازدید اعضای کانون آرادان از روستای پاده

15 عضو دختر کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان از روستای هدف گردشگری پاده بازدید کردند.<BR> <BR>

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان سمنان، در راستای فراخوان استانی سرزمین مادری، مربیان فرهنگی و هنری کانون آرادان، 15 عضو دختر کودک و نوجوان را با اماکن دیدنی و تاریخی شهرشان آشنا کردند.

به گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز، پس از هماهنگی با اداره میراث فرهنگی اعضای منتخب به اتفاق مربیان فرهنگی و هنری به منطقه‌ی پاده رفته و از مهم‌ترین آثار تاریخی این روستا که عبارت است از امام‌زاده سلطان ابوسعید، حسینیه، مسجد، قلعه، حمام بازدید کردند.

بیتا نشان‌شاهجویی در ادامه افزود: اعضا ضمن بازدید از روستا با هدایت و نظارتِ مربیانِ همراه به عکاسی و نقاشی با موضوع طبیعت سرزمین من پرداختند و با تکنیک‌ آبرنگ و گواش به آثار خود جان دادند.

وی همچنین اظهار داشت: در این بازدید که محمد هاشمی، مربی‌فرهنگی و معصومه اسلام‌دوست، مربی هنری مرکز، اعضا را همراهی کرده بودند هاشمی با توجه به اطلاعاتی که از روستای پاده داشت پیرامون منطقه‌ی پاده، وجه‌تسمیه و تاریخچه‌ی این روستا توضیحات مناسبی را در حد فهم و درک اعضا ارائه داد.

شایان ذکر است که روستای پاده یکی از روستاهای مهم و تاریخی شهرستان آرادان است که به‌دلیل قرار گرفتن بر سر راه تاریخی ابریشم، در گذشته‌های نه چندان دور از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است. این رونق دیرپا باعث ایجاد و احداث بناهای عمومی و عام‌المنفعه فراوانی در این روستا شد که بسیاری از آنها تاکنون سالم و پابرجا باقی مانده‌اند. علاوه بر این، حفظ بافت تاریخی روستا و وجود ساختمان‌های مسکونی قدیمی در سطح روستا نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.