کد خبر: 249316
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
بازدید 1596
مدیرکل کانون پرورش فکری در اولین گردهمایی مدیران بخش ایوانکی

اولین گردهمایی مدیران مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی بخش ایوان‌کی از توابع شهرستان گرمسار صبح روز دوشنبه 25 آبان‌ماه با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمسار و نماینده آموزش و پرورش بخش ایوان‌کی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، محمدرضا قائمی ضمن خیرمقدم به مدیرکل کانون درخصوص ارتباط کانون با مدرسه بیاناتی ارائه داشت.

قائمی با تأکید بر این نکته که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرچند امکانات آن تفکیک‌شده؛ همراه آموزش و پرورش است، خواستار ارتباط تنگاتنگ کانون با مدرسه شد.

وی همچنین اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در  مراکز فرهنگی‌هنری کانون و بهره‌وری از فعالیت‌های آن می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمسار در ادامه‌ی سخنانش، از تمامی مدیران مدارس خواست تا  گزارشی از فعالیت‌های انجام شده کانون با مدرسه را ارائه دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری در ابتدای سخنانش ضمن معرفی کانون و فعالیت‌های 44گانه‌ی آن درخصوص مفاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ی دو اداره‌کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری، مطالبی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس، تعامل و همیاری خود با کانون را افزایش داده و در اجرای فعالیت‌هایی چون سرود و برنامه‌های صبحگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مربیان کانون پرورش فکری بهره جویند.

مهدی جمال در ادامه به تفاوت عمده‌ی کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش در شیوه‌های آموزش اشاره و تأیید کرد: آموزش‌های غیرمستقیم و پنهان بر مخاطبان کودک و نوجوان تأثیرگذارتر است و آسیب را کاهش می‌دهد.

جمال در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری، 74 روستا را تحت‌پوشش قرار داده‌است از مدیران خواست تا توجه ویژه‌ای به اقشار مناطق محروم داشته‌باشند.

زهرا علیزاده مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی نیز در این گردهمایی با توجه به شناختی که از ظرفیت دانش‌آموزان این بخش داشته، خواستار برنامه‌ریزی مناسب در زمینه‌ی برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون شد و با گرامی‌داشت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش فعالیت‌های کتاب‌محور را شاخص کار خود بیان کرد.