استقبال 8 هزار نفری سمنانی‌ها از نمایش تریلی سیار کانون پرورش فکری

قریب به 8 هزار نفر از نمایش «تکه زمینی به اندازه‌ی پوست گاو» گروه هنرمندان تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور استقبال کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، گروه هنرمندان تریلی سیار نمایش کانون به سرپرستی حسین اسدپور، 15 الی 18 بهمن‌ماه، نمایش «تکه زمینی به اندازه‌ی پوست گاو» را به نویسندگی محسن صفری و کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی، برای قریب به 8هزار نفر از کودکان، نوجوانان و والدین هفت‌شهر استان اجرا کردند.

بر اساس این گزارش، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: گروه هنرمندان تریلی سیار در هفت شهرستان گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود و میامی در هشت نوبت به اجرای نمایش پرداخت و استقبال کودکان و والدین از این نمایش، بسیار چشمگیر بوده و والدین و مسوولین ابراز رضایت و خرسندی بسیار زیادی داشته‌اند.

جمال همچنین عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده صبح روز پنج‌شنبه 15بهمن‌ماه تریلی سیار نمایش، کار خود را در پارک شیلات گرمسار آغاز کرد و با استقبال 900 نفری مردم این شهرستان روبرو شد. در پی آن با حرکت به سمت سمنان عصر همان‌روز در پارک آبشار مهدی‌شهر برای 1100 نفر از مردم این شهرستان به اجرا نمایش پرداخت و ساعت 18 با ورود به سرخه در فرهنگسرای باران میهمان 400 کودک این شهر شد.

جمال در ادامه با تأکید بر اینکه تماشای این نمایش برای عموم آزاد است، اضافه کرد: گروه هنرمندان تریلی سیار نمایش کانون ساعت 9 صبح روز جمعه 16 بهمن‌ماه، مورد استقبال 1400 نفر از ساکنان منطقه مسکن مهر سمنان قرار گرفتند. این گروه در ادامه سفر خود از اماکن تاریخی و موزه‌‌ی گرمابه حضرت و موزه‌ی مهر و سکه بازدید کردند. ساعت 15 نیز در پارک کودک واقع در ابتدای بلوار هلال‌احمر برای 800 نفر از کودکان و بزرگسالان به اجرای نمایش پرداختند.

روز شنبه 17 بهمن‌ماه نیز تریلی سیار کانون، به دامغان رفت و ساعت 9 میهمان 600 کودک دامغانی در جاده سلامت شد و پس از آن به مقصد شاهرود حرکت کرد و ساعت 15 خود را به 1600نفری رساند که در شهر بازی این شهرستان به انتظار نشسته‌‌بودند.

مدیرکل خاطرنشان کرد: روز یکشنبه تریلی سیار در ایستگاه پایانی ساعت 9 صبح برای 1100 نفر از ساکنین شهر میامی و روستاهای اطراف آن به اجرای نمایش پرداخت.

گفتنی است جمال در پایان، هدف از دعوت تریلی سیار نمایش کانون به استان را ایجاد نشاط اجتماعی در ایام‌الله دهه‌ی ‌فجر، فراهم‌کردن محیطی شاد و دلنشین برای کودکان و آشنایی بیشتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های شاخص آن در افکار عمومی دانست.