کد خبر: 254553
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
بازدید 977
انتقال پیام از راه قصه به کودکان روستایی

مسؤول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری گرمسار، کوله‌بار قصه‌ را برای کودکان روستایی ارمغان برد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسماعیل قندالی در دبستان فضیلت روستای جنت‌آباد ایوان‌کی از توابع شهرستان گرمسار، به بیان قصه پرداخت.

قندالی اظهار داشت: کودکان روستایی بچه‌هایی هستند که زودتر از آنچه فکر می‌کنند بزرگ می‌شوند و زودتر از آنچه باید، بازی‌های کودکی‌شان به فراموشی سپرده می‌شود.

وی درخصوص مهم‌ترین ارزش قصه عنوان کرد: هنر قصه‌گویی را از آفریدگار یکتا آموختیم و با خواندن قصه‌های شیرین قرآنی دریافتیم که ما نیز باید قصه‌گو باشیم. در واقع قصه‌ها، زبان حرف‌ها و دل‌های بزرگان است برای کودکان، کودکانی که تمام آرزوها و رؤیاهای خود را در قصه‌ها می جویند و با فعالیت قصه‌گویی است که تمام خوبی‌ها، ارزش‌ها و خصلت‌های نیکو را به آنان منتقل می‌سازیم.

قندالی در ادامه افزود: از آنجایی‌که قصه‌گویی، یکی از فعالیت‌های ویژه و ارزشمند و مؤثر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناخته شده‌است، مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی نیز این هدیه ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان روستایی به ارمغان می‌برند و همراه و همسو با مراکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش قکری، فعالیت قصه‌گویی را در سطح روستاهای تحت پوشش این کتابخانه‌ها برگزار می‌کنند.

گفتنی است کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار از سال 1385 افتتاح و هم‌اکنون با تعداد 6100 جلد کتاب و تعداد1500 نفر عضو دختر و پسر مشغول فعالیت است. آنچه در حین اجرای قصه‌گویی، نظر مربی را جلب کرده نگاه معصومانه اما با دقت کودکان روستایی به تصاویر کتاب است که بسیار جای تأمل دارد.