کد خبر: 254635
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
بازدید 894
لحظه‌لحظه با شعر و دعا

محمدعلی نعیمی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان برگزیده بخش مشاعره سیزدهمین جشنواره رضوی از لحظه‌های شیرین و پر استرس دنیای شعر به‌عنوان به یادماندنی‌ترین خاطره‌اش، یاد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، محمدعلی نعیمی عضو 16 ساله مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان در بخش مشاعره سیزدهمین جشنواره رضوی برگزیده شناخته‌شد.

او که دوران کودکی‌اش را در کانون پرورش فکری سپری کرده، قریب ده‌سال است که عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان بوده و در حال حاضر به‌عنوان عضو ارشد با نظارت مربیان فرهنگی سرپرستی اعضای پسر کارگاه سرود را بر عهده دارد.

نعیمی درباره‌ی احساسش از شرکت در جشنواره گفت: چون در بخش شعرخوانی جشنواره دوازدهم رضوی برگزیده شده‌ و مزه‌ی شیرین آن را چشیده بودم با برنامه‌ریزی و امید به مؤفقیت در این مسیر به سعی و تلاشم افزودم؛ چراکه باید زمان بیشتری را به حفظ اشعار اختصاص می‌دادم و از طرفی بیشتر اشعار برایم نا آشنا بود.

وی که نخست خبر برگزیده‌شدنش در این بخش از جشنواره را از گلنسا شاهی مسؤول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان شنیده‌بود فکر می‌کرد مربیان با او مزاح می‌کنند؛ ولی وقتی اطمینان حاصل کرد که خبر حقیقت دارد خیلی‌خوش‌حال شد و شور و هیجان وصف‌ناپذیری سرشار از شادی او را فراگرفت.

نعیمی از مادرش که خود در کتابخانه عمومی سمنان مشغول است و مربیان کانون پرورش فکری به‌عنوان راهنما و مشوق اصلی‌اش در این مسیر نام ‌برد و در ادامه افزود: وقتی در جشنواره شرکت کردم از امام رضا(ع) خواستم تا گوشه‌چشمی به من داشته‌باشد و در حفظ ابیات یاری‌ام رساند.

او از زیادی تعداد اشعار در نظر گرفته‌شده برای جشنواره ناراضی بود و از لحظه‌های شیرین و پر استرس مرحله‌ی پایانی مشاعره به‌عنوان به یاد ماندنی‌ترین خاطره در ذهنش یاد کرد و اظهار داشت: هیچ‌وقت آن‌روز را که مربیان از اعضای شرکت‌کننده در بخش مشاعره برای داوری و انتخاب نفرات برتر دعوت کرده‌بودند، فراموش نمی‌کنم. ناخودآگاه ابیات از ذهنم پاک می‌شد و تنها با توسل به امام هشتم در دلم از او می‌خواستم تا کمکم کند و احساس می‌کردم اشعار جلوی چشمان ظاهر می‌شد.

این عضو برگزیده سیزدهمین جشنواره رضوی از برگزارکنندگان این جشنواره‌ که باعث شدند تا فضایی ایجاد شود و اعضای کودک و نوجوان با امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند قدردانی کرد.