کد خبر: 254662
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹
بازدید 4190
بزرگ‌داشت روز شورا در کانون ایوان‌کی

مربیان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی به‌مناسبت روز شوراها با اعضای شورای شهر در محل شورای اسلامی بخش ایوان‌کی، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، زهرا علیزاده مسؤول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی از اجرای مراسم بزرگ‌داشت روز شوراها در دفتر رئیس شورای شهر خبر داد و اظهار داشت: به‌‌مناسبت فرا رسیدن نهم اردیبهشت‌ماه، سال‌روز صدور فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) به‌عنوان «روز شوراها»، برای سپاس از زحمات حسن رضایی رئیس شورای شهر و داوود شرفیه شهردار بخش ایوان‌کی، مربیان کانون پرورش فکری به‌همراه تعدادی از اعضای کودک و نوجوان به محل شورای اسلامی این بخش رفته و از نزدیک با اعضای شورا، دیدار و گفتگو کردند.

علیزاده نخست ضمن تبریک روز شورا به رئیس و اعضای شورای شهر ایوان‌کی با تأکید بر اینکه تأسیس نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: داشتن درک مشترک از مشکلات، تلاش و هدف مشترک(عمران و آبادانی) و ارائه راه‌حل‌‌های سازنده، استفاده از نظرات جمعی و همچنین دوری‌کردن از حاشیه‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های شوراها بسیار مؤثر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اعضای شوارهای اسلامی زمانی مؤفق هستند که مردم فعالیت‌ها و اقدامات مثبت و خروجی تصمیمات شوراها را به چشم ببینند و در این صورت است که اعتماد کرده و در کنار شوراها خواهند بود.

علیزاده در ادامه افزود: در این دیدار که علاوه بر شهردار و رئیس شورای شهر، داریوش طاهری فرماندار گرمسار، رضا حسنی بخشدار مرکزی، جمعی دیگر از مسؤولین و اعضای شورای شهر و 35 دانش‌آموز دختر مدرسه شهدا به‌همراه معلم و مدیر مدرسه نیز حضور داشتند، اعضا به‌صورت گروهی به قرائت متن ادبی در وصف شورا پرداخته و روز شورا را تبریک و شعری را به اعضای پرتلاش و دلسوز شورا تقدیم کردند.

حیدر عرب‌سرهنگی یکی از اعضای شورا نیز در خصوص وظایف شورا و خدمات و فعالیت‌های آن با کودکان گفتگو کرد.

در پایان مراسم به‌پاس همکاری و تعامل خالصانه و صادقانه‌ی شهردار و رئیس شورای شهر با مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی، لوح تقدیری به امضای مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان توسط طاهری فرماندار گرمسار به شرفیه و رضایی، تقدیم شد و رضایی نیز برای قدردانی از کودکان، جوایزی به آنها اهدا کرد.

گفتنی است این ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی با هدف معرفی شورا به مخاطبان کودک و نوجوان و آشنایی بیشتر آنها با اهداف و فعالیت‌های اصلی اعضای شورای شهر و روستا و قدرت‌نمایی فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش  فکری در برون از سازمان برگزار شد.