کد خبر: 255749
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
بازدید 1380
گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد در کانون پرورش فکری

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، سال‌روز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را با هدف ترویج فرهنگ پایداری و شجاعت، انتقال مفاهیم اسلامی و ارزش‌های انقلاب به مخاطبان کودک و نوجوان، گرامی داشتند.

سجاده‌های عشق در مجتمع سمنان

نمایشگاه سجاده‌های عشق به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان برپا شد.

در این نمایشگاه، 34 اثر برگزیده نشریه‌دیواری اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با موضوع ایثار و شهادت به چشم می‌خورد و علاقمندان به‌مدت 10 روز می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

اعضای کودک و نوجوان در قسمتی از نمایشگاه که به شکل سنگر، فضاسازی شده، نامه‌ای به شهید می‌نویسند و در سنگر نصب می‌کنند.

ساخت کارت‌پستال در کانون مهدی‌شهر

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 28 و 29 اردیبهشت ماه، 50 عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر با شرکت در فعالیت‌های فرهنگی با شخصیت شهید صیاد شیرازی به‌عنوان یکی از فرماندهان ارتش واقعه آزادسازی خرمشهر آشنا شدند و در ادامه با هدایت مربیان به‌صورت گروهی، توانستند 15 کارت‌پستال تهیه کنند.

برگزاری مسابقه دومینو با عنوان «دقت، سرعت، حماسه» و نوشتن جملات زیبا در خصوص آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه‌های مربیان کانون مهدی‌شهر در این روز بود.

بوی خاک در کانون میامی

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، نمایشگاهی با عنوان «بوی خاک» به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی وقایع هشت‌سال دفاع مقدس برپا شد و بیش از 150 دانش‌آموز دختر مدرسه 22بهمن از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

معرفی کتاب و بازی با قطعات در کانون سمنان

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در فعالیت فرهنگی به واقعه‌ی سوم خرداد و عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخته و کتاب سقوط خرمشهر را به‌منظور آشنایی بیشتر اعضای کودک و نوجوان معرفی کردند و در ادامه اعضا با قطعات بازی دومینو،  سوم خرداد را به تصویرکشیدند.

مسؤول کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام نیز به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر در روستاهای پشت بسطام به‌منظور یادآوری خاطرات رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا، سرود آزادی خرمشهر را از بلندگوی خودروی سیار پخش کرد و با حضور در مدارس روستایی ضمن معرفی وقایع این روز تاریخی به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور مانند روخوانی کتاب، قصه‌گویی و شعرخوانی پرداخت که با استقبال دانش‌آموزان و معلمان روبرو شد و در ادامه اعضا با گل سفال، گلدان کوچکی ساخته و آن را به یاد شهدا با گل‌های ‌بهاری آراستند.