برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و ادبی اعضای کانون پرورش فکری

نمایشگاهی از آثار برگزیدگان و تقدیرشدگان فراخوان مدرسه‌سازان در قالب نقاشی و ادبی همزمان با جشنواره هجدهم خیرین مدرسه‌ساز در هتل گوت‌که‌مال سمنان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، آثار برگزیده و تقدیری فراخوان هنری و ادبی «مدرسه‌سازان» به‌صورت نمایشگاهی در سالن همایش‌های هتل «گوت‌که‌مال» سمنان در معرض دید همگان قرار گرفت.

براساس این گزارش، راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری و دبیر جشنواره مدرسه‌سازان به‌همراه مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی، سارینا طاهری و سپهر قرائیان از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان که در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌‌ساز شرکت داشتند، دانایی اظهار داشت: از مجموع 300 اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی این جشنواره، هیئت داوران پس از جمع‌آوری و ارزیابی نهایی آثار از بین 130 اثر نقاشی، 13 اثر و از 170 اثر ادبی، تعداد 12 اثر را حانز رتبه برتر و 20 اثر را نیز شایسته تقدیر دانست.

وی در ادامه گفت: دو عضو کودک کانون پرورش فکری سمنان در جشنواره هجدهم خیرین مدرسه‌ساز با اجرای زیبای خود تحسین همگان را برانگیختند.

نصیری کارشناس آفرینش‌های ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری نیز عنوان کرد: در این جشنواره سارینا که با پوشش محلی حاضر شده‌بود به گویش سمنانی به میهمانان به‌ویژه به خیرین مدرسه‌ساز خوش‌آمد گفت و سپهر قرائیان نیز به عنوان برگزیده بخش ادبی فراخوان هنری- ادبی مدرسه‌سازان، دل‌نوشته خود را در جمع خیرین قرائت کرد.

وی در ادامه افزود: سپهر در بخشی از دل‌نوشته‌ی خود خطاب به مسؤولان گفت: «دریک مدرسه­ی خوب، دانش‌آموزان را با مهارت­های زندگی آشنا می­کنند. آن­قدر این حس عالی در بچه­ها به­جا می­ماند که بعد از تمام‌شدن هر دوره­ی تحصیلی به­راحتی می­توانند، وارد جامعه شوند، این حس ماندگار از طریق ظاهر مدرسه هم به‌وجود می­آید. ساختمان مدرسه، با جلوه­هایی از میراث فرهنگی، وطن‌دوستی، احترام به نیاکان و تاریخ، هم‌نوع‌دوستی را به بچه­ها آموزش می‌دهد.

یک رنگ­آمیزی خوب در و دیوارهای مدرسه، خودش پیام آموزشی و تربیتی دارد، پیام شادی و معماری مطلوب، خوب­دیدن را به همه یاد می­دهد، مدرسه، خانه­ای است پر از کتاب، دفتر، کلمات، تخته، دانش، گچ و خاطره و درختان سرسبز گوشه­ی حیاط، پاتوق لبخند زدن­های دوستانه­ی زنگ تفریح می­شود، همان­جا که دل‌ها  دور هم جمع می­شوند، کلمه­ها بر زبان می­آیند تا روزی خاطره شوند و چه زیباست لحظه­هایی در چنین مدرسه بودن و...».

گفتنی است علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان پس از اجرای برنامه سپهر، از جای خود برخاست و عضو کودک را در آغوش کشید و او را مورد لطف و مهربانی خود قرار داد و برای قدردانی از این عضو، کارت هدیه‌ای به او تقدیم کرد.