کد خبر: 257794
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
بازدید 1071
اردوی اعضای پسر مراکز فرهنگی‌هنری

اردوی اعضای پسر مراکز فرهنگی‌هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان، طی 5 روز در شهریورماه با حضور 80 عضو نوجوان فعال مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون در اردوگاه ایثار همدان برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در جلسه شورای فرهنگی از برگزاری اردوی استانی اعضای پسر نوجوان در اردوگاه ایثار همدان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌ها، اردوهای تابستانی امسال قرار است با دو محور موضوعی «طبیعت‌گردی و بازی» و با توجه به جغرافیای بومی هر منطقه برگزار شود و اعضا در این اردو با شناخت گیاهان، جانوران و حیوانات منطقه، طبیعت در قرآن، زندگی در طبیعت و... آشنا می‌شوند.

جمال، عصای پیری را ساختن افراد برشمرد و در ادامه افزود: اردو یکی از مؤثرترین فعالیت‌ها به‌منظور جذب و پایدارسازی اعضا است که فرصت زندگی مستقل به‌همراه تعامل و همکاری گروهی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در پایان تصریح کرد: نیازسنجی، انتخاب مناسب عوامل اجرایی و مربیان علاقه‌مند و آگاه، شناسایی و انتخاب اردوگاه مناسب با شرایط ذکر شده در آیین‌نامه اردو، افزایش ضریب ایمنی اردو و توجه به ظرفیت‌های استان از بعدهای مختلف فرهنگی، طبیعی و اقتصادی از مهم‌ترین عواملی است که سبب ارتقاء برنامه‌های اردو و تقویت محتوا خواهد شد.

گفتنی است کانون پرورش فکری هر سال هم‌زمان با تعطیلات تابستان و زمان فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها تدارک می‌بیند که برگزاری اردو یکی از این برنامه‌های جذاب و مورد استقبال مخاطبان است.