کد خبر: 259240
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
بازدید 698
بزرگ‌داشت روز پزشک

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه و مهدی‌شهر، یکم شهریورماه در ویژه‌برنامه‌ای با زندگی و شخصیت حکیم ابوعلی‌سینا آشنا شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه و مهدی‌شهر در اولین‌روز از ماه شهریور با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، روز پزشک را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، این برنامه با هدف آشنایی اعضا با مشاغل، زندگی و شخصیت ابن‌سینا، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس، ترغیب به مطالعه و افزایش سطح آگاهی اعضا برگزار شد.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه در ادامه افزود: در این روز از راحله آذری، پزشک مرکز بهداشت شهرستان سرخه دعوت شد تا در یک نشست دوستانه پیرامون شغل پزشکی، شرح وظایف و مسئولیت‌های اصلی آن و هم‌چنین شخصیت ابوعلی‌سینا مطالبی بیان کند.

آذری در ابتدای سخنانش، پزشکی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و قابلیت‌های فردی و شغلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و اطلاع از محیط بهداشتی مردم عنوان کرد و گفت: خدمات‌رسانی به مردم از لحاظ سلامت فردی و رسیدگی به وضعیت بهداشتی مردم علاوه بر درمان و ایجاد زندگی سالم از وظایف و مسئولیت‌های اصلی این حرفه است.

آذری در ادامه پس از معرفی خود و حرفه‌اش، با اشاره به زندگی و شخصیت حکیم ابوعلی‌سینا، از ابزارآلات قدیمی طبابت و طب سنتی سخن گفت و از اعضا خواست تا ابزارآلات جدید را از نزدیک لمس کرده و با آن آشنا شوند.

اعضا پس از آشنایی با زندگی و خدمات ابن‌سینا، در کارگاهی مرتبط با مباحث ارائه‌شده به‌طور نمادین در جایگاه یک پزشک با ابزار پزشکی به معاینه بیمار و تشخیص نوع بیماری پرداختند.

حمزه در پایان تصریح کرد: در این برنامه، فعالیت‌ معرفی‌شخصیت، معرفی‌مشاغل، معرفی وقایع و معرفی‌کتاب برای اعضای دختر مرکز اجرا شد و آذری به سؤالات اعضا پاسخ داد.

گفتنی است20 عضو پسر مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر نیز پس از آشنایی با شخصیت، رفتار و منش ابن‌سینا به خلق اثر با نقش و رنگ پرداختند.

فاطمه ربانی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر با اشاره به اهمیت و ضرورت شغل پزشکی، آن را یکی از ارکان مهم زندگی به‌منظور ایجاد زندگی سالم بدون مشکلات جسمانی برای مردم دانست و افزود: در صورت نبود این رشته، این نیازها برطرف نمی‌شد.

ربانی در ادامه، پزشکان را انسان‌های شریفی برشمرد که در سلامتی انسان‌ها نقش مهمی دارند.