کد خبر: 259302
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
بازدید 1432
اعضای کانون سمنان و سرخه در اردوهای تابستانی

اردوهای تابستانی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان و سرخه با دو محور موضوعی «طبیعت‌گردی و بازی» برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی و امور استان‌ها، اردوهای تابستانی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سال جاری با دو محور موضوعی «طبیعت‌گردی و بازی» و با توجه به جغرافیای بومی هر منطقه در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، اردوی برون‌شهری اعضای دو کارگاه نقاشی و خوش‌نویسی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان در شهمیرزاد برگزار شد و اعضا پس ازصرف صبحانه، با هدف آشنایی با تکنیک جدید و تجربه برگزاری کارگاه در فضای خارج از کانون، با استفاده از مرکب و آب در کارگاه هنری تلفیقی نقاشی- خط، آثار زیبایی خلق کردند.

20 عضو کارگاه خوش‌نویسی و 18 عضو کارگاه طراحی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، اردوی درون‌شهری را با هدف تقویت هویت بومی محلی و ایجاد تنوع در برگزاری کارگاه‌های هنری در راستای طرح ویژه مرکز با عنوان «سمنی استره» در خانه‌ی زندگی(رنجبران) تجربه کردند.

اعضای کارگاه در این اردو ضمن آشنایی با تاریخ این بنای قدیمی و سبک معماری زادگاه‌شان، ابیاتی از دیوان حافظ را با خط زیبای‌شان بر دل کاغذ نشاندند و برداشت خود را از معماری این بنا با طراحی به نمایش گذاشتند.

19 عضو نوجوان فعال کارگاه ادبی و فرهنگی مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان با هدف ایجاد شادی و نشاط در اعضا، آشنایی با طبیعت، کسب تجربه‌های علمی و زندگی گروهی، آموزش اخلاق و آداب سفر به اردوی برون‌شهری منطقه خوش‌ییلاق شهمیرزاد رفتند.

اعضا و مربیان در این اردو ضمن پاک‌سازی فضای پارک از هر نوع زباله و آلودگی، برنامه‌های فرهنگی و ادبی مختلفی مانند قصه‌گویی، داستان‌نویسی، شعرخوانی، کاردستی و بازی با محور طبیعت‌گردی را اجرا کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه نیز طی دو روز،40 عضو دختر و پسر را در قالب اردوی برون‌شهری به زیارتگاه شاهزاده محمد زید واقع در روستای جوین بردند و به اجرای برنامه‌های مختلفی مانند قصه‌گویی، کارگاه ادبی، کارگاه عکاسی، کاردستی با سنگ، بازی وسرگرمی، برپایی نماز جماعت و زیارت حرم مطهر، پذیرایی و ناهار پرداختند.

گفتنی است اردو یکی از مؤثرترین فعالیت‌ها برای جذب و پایدارسازی اعضا است که فرصت زندگی مستقل به‌همراه تعامل و همکاری گروهی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.