دیدار با کارشناسان میراث فرهنگی و محیط زیست

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پروش فکری سمنان و میامی در سومین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با کارشناسان میراث فرهنگی و محیط زیست دیدار کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فاطمه حافظی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان از حضور کارشناسان محیط زیست در نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند» خبر داد و گفت: در سومین‌روز از هفته‌ی ملی کودک که ««میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز»، نام داشت، کارشناسان محیط زیست ضمن بازدید از نمایشگاه، در جمع 47 دانش‌آموز دبستان نبوت درخصوص طبیعت، دوستی با حیوانات، درختان و حفظ محیط زیست مطالب مفیدی بیان کردند و از کودکان خواستند تا برای داشتن زمینی پاک آنها را کمک و همراهی کنند. در پایان به هریک از دانش‌آموز یک جلد کتاب اهدا شد.

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی نیز از دیدار اعضای کودک و نوجوان با محمدصادق رضویان رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد و گفت: رضویان در این نشست، نخست برای آشنایی بیش‌تر اعضا با میراث فرهنگی به معرفی آداب و رسوم و مکان‌های تاریخی میامی پرداخت و پیرامون چرایی ارزش‌گذاری میراث گذشتگان و... سخن گفت.

گفتنی است در ادامه اعضا و مربیان به‌اتفاق رئیس میراث فرهنگی از کاروان‌سرای شاه‌عباسی میامی بازدید کردند و با قدمت تاریخی این مکان، اقامت گذشتگان، نحوه تغذیه و... آشنا شدند.