ورزش صبحگاهی در پارک کوهستان

کارکنان اداره‌کل کانون پرورش فکری سمنان با قدم در جاده سلامت پارک کوهستان، صبحی شاد و پر امید را تجربه کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری ورزش صبح‌گاهی ویژه کارکنان ستادی همزمان با هفته‌ی تربیت بدنی خبر داد و گفت: با تصویب مجلس به‌منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی، یک درصد اعتبارات دولتی باید به ورزش همگانی اختصاص پیدا کند و از این‌رو باید به ورزش کارکنان دولت توجه شود.

جمال با اشاره به تأکید محمدرضا خباز استاندار سمنان مبنی بر اینکه کارکنان دولت باید در ادارات روزانه نیم‌ساعت ورزش کنند و گسترش ورزش همگانی نیاز امروز استان است، گفت: با انجام ورزش صبحگاهی، انس و دوستی بین کارمندان افزایش می‌یابد و ورزش روزمره در ادارات تکلیفی است که از این پس باید اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در ادامه افزود: دین اسلام برخلاف بعضی از ادیان دیگر، مخالف گوشه‌گیری و بی‌تحرکی است و اسلام و قرآن نیز در بسیاری از موارد مردم را به ورزش دعوت کرده‌اند، در همین راستا با هدف اشاعه ورزش همگانی در سایه تلاش برای اشاعه تندرستی جامعه، کارکنان ستادی کانون پرورش فکری سمنان روز پنج‌شنبه 29 مهرماه، صبح ‌کاری خود را با پیاده‌روی در پارک کوهستان آغاز و چند کیلومتر از مسیر جاده سلامت را طی کردند.

جمال اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ورزش و به‌منظور ارتقای بنیه جسمی، تأمین سلامت کارکنان، دوری از کم‌تحرکی، ایجاد نشاط و شادی در روح و جسم آنها ورزش صبحگاهی با حضور کارکنان این اداره‌کل، پنج‌شنبه هر هفته ساعت شش و سی‌دقیقه در جاده سلامت پارک کوهستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از استقبال همکاران و اهتمام آنها به امر ورزش ابراز خرسندی کرد و آن را نشانه‌ای از توجه کارکنان به سلامت فردی و روحی برشمرد و از آنها خواست تا این حرکت را همچنان ادامه دهند.

جمال در پایان افزود: جامعه سالم و تندرست، جامعه‌ای است که نقش ورزش در زندگی آن پر رنگ باشد و بی‌شک توجه کارکنان به امر ورزش، هم در تقویت سلامتی و روحیه نشاط و شادابی آنها و هم در کارآئی و اثربخشی سازمان اثرگذار خواهد بود.