کد خبر: 263565
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
بازدید 1457
گرامی‌داشت روز جهانی معلولان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان و میامی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری روز جهانی معلولان را گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روز جهانی معلولان خبر داد و گفت: در این روز با همکاری حسین رنجبر مدیر مدرسه باغچه‌بان، برنامه شاد و مفرح فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، همخوانی دعای فرج، مسابقه و... برای کودکان دارای نیازهای ویژه انجام و در پایان از تمامی دانش‌آموزان قدردانی شد.

فاطمه حافظی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان نیز با اشاره به اینکه باور داشتن توانایی خویش، نیمی از کامیابی است، اظهار داشت: همزمان با هفته‌ی جهانی معلولان 13 تا 18 آذرماه، اعضای کودک و نوجوان این مرکز با هدف گرامی‌داشت این هفته و توجه به توانایی‌های کودکان دارای نیازهای ویژه، کتاب «نگهبان چشمه» را مطالعه کردند.

حافظی در ادامه افزود: این کتاب داستان دختری به نام سماء دارای نیازهای ویژه است که در روستای کوچکی با پدر کشاورز و مادرش زندگی می‌کند.

سماء، پاهایش لاغر بود و نمی‌توانست مثل دیگر بچه‌ها بدود و یا بازی کند. روزی سماء درکنار جویبار دهکده نشسته‌بود که صدایی از او خواست تا نگهبان چشمه شود، او هم پذیرفت و پس از آن سرنوشتش به افسانه‌ها پیوست.