کد خبر: 263567
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
بازدید 1740
جشن پرواز پروانه‌ها ویژه اعضای مرکز فراگیر

همزمان با هفته‌ی جهانی معلولان جشن پرواز پروانه‌ها ویژه اعضای مرکز فراگیر کانون پرورش فکری شهرستان سمنان برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، جشن پرواز پروانه‌ها روز چهارشنبه 17 آذرماه ویژه اعضای مرکز فراگیر کانون پرورش فکری سمنان در سالن آمفی‌تئاتر این اداره‌کل برگزار شد.

در این مراسم، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، غفار محمدی معاون آموزشی آموزش و پرورش استان، نبوی معاون مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، حامد شاهی بازی‌گر و مجری برنامه‌ی تلویزیونی سیمای استان، جمعی از مسئولان شهرستانی و 27 عضو کودک و نوجوان با نیازهای ویژه در کنار بیش از 50 دانش‌آموز دختر مدرسه شهیده حجاب سمنان، این روز را گرامی داشتند و کودکان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی توانایی‌های هنری و ادبی خود را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان ضمن خیرمقدم به میهمانان و اعضای فراگیر، توانایی‌های این کودکان و نوجوانان را شایسته‌ی تقدیر دانست و هدف از برگزاری این مراسم را توجه به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، بالابردن سطح جامعه و به تصویر کشیدن توانمندی‌های اعضای فراگیر، ایجاد بستر آشنایی خانواده‌های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با فعالیت‌های کانون و... عنوان و خاطرنشان کرد: امسال این جشن با رویکرد دستیابی به 17 هدف توسعه‌ی پایدار ساختن جهانی فراگیر و عادلانه برای افراد توان‌یاب و دارای نیازهای ویژه از سوی سازمان ملل متحد تعیین شده‌است.

جمال همچنین اظهار داشت: خداوند نعمت‌های ظاهری و باطنی به بندگان خود عطا کرده‌است و اگر انسانی از داشتن یک نعمت ظاهری مانند بینایی یا شنوایی محروم باشد در عوض دارای نعمت‌های باطنی مانند اراده، عقل، استعداد، شجاعت و اعتماد به‌نفس است.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در ادامه با اشاره به رعایت عدالت در بخشش نعمت‌های الهی، تأکید کرد: باور اصلی ما در نظام فراگیر این است که همه‌ی کودکان حق دارند از تجربه‌های لذت‌بخش زندگی و امکانات و خدمات فرهنگی برخوردار شوند و کانون پرورش فکری با گسترش کمّی و کیفی مراکز خود در سراسر ایران در کنار همه‌ی کودکان ایران‌زمین با هر میزان توانایی و هرگونه ویژگی در آرزوی ساختن دنیایی زیباتر و شادتر و سالم‌تر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز این افتخار نصیب کانون پرورش فکری شد تا با گسترش و راه‌اندازی مراکز فراگیر، سهم بزرگی در برقراری عدالت آموزشی و فرهنگی داشته و به ارائه خدمات مطلوب‌تر به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه بپردازد.

گفتنی است قرائت قرآن توسط عضو روشن‌دل محمدمهدی حیدرپور، سرودخوانی اعضای مرکز فراگیر، قرائت دکلمه توسط عضو فراگیر و اجرای آن به زبان اشاره توسط مربی، اجرای دو نماهنگ و فیلم کوتاه، قصه‌گویی توسط گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، اجرای مسابقه‌ی حضوری، اهدای جوایز به اعضای فراگیر و... از برنامه‌های این جشن بود.