تبیین اهداف و برنامه‌های دهه‌ی فجر

شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان سمنان به تبیین اهداف و برنامه‌های دهه‌ی فجر پرداخت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، سومین جلسه شورای فرهنگی با موضوع برنامه‌های پیشنهادی دهه‌ی فجر، ساعت هفت و سی دقیقه صبح سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه در محل دفتر مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در این جلسه، نخست با بیان مفاهیم سوره‌ی عصر به تبیین اهداف و برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر پرداخت و گفت: کانون پرورش فکری، توجه به مناطق روستایی را در راستای پیام مهم انقلاب اسلامی در توزیع عدالت فرهنگی، اولویت کار خود می‌داند.

جمال، یکی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایداری آن دانست و اظهار داشت: در شرایط فعلی به‌منظور انتقال مفاهیم بلند انقلاب اسلامی به گروه سنی مخاطب کانون پرورش فکری باید از زبان هنر به‌عنوان ابزار تخصصی آموزش، استفاده کرد.

وی، هدف از تشکیل کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر را آشناسازی کودکان و نوجوانان با انقلاب و آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگ داشت ایام‌الله برشمرد.

جمال همچنین با اشاره به حضور تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری بر بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان و تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل در پایان سخنانش از همکاران خواست تا با توجه به شعار امسال دهه‌ی فجر مبنی بر «گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» با همدلی، همکاری و همگرایی بین ستاد و مراکز فرهنگی‌هنری، نسبت به پاسداشت هرچه بهتر این دهه اقدام کنند.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر کمیته استانی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر درخصوص محور جلسه و برنامه‌های پیشنهادی در سطح استان مطالبی بیان کرد و در ادامه هریک از اعضای شورا، نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه داد.

گفتنی است جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی استان به میزبانی مدیرکل کانون پرورش فکری و مسئول این کمیته در روز یک‌شنبه سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.