سفر تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری به استان سمنان

تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری در آستانه‌ی سی‌و هشتمین بهار پیروزی با نمایش شاد و موزیکال «کی از همه باهوش‌تره» میهمان استان سمنان می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری در آستانه‌ی سی‌و هشتمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با نمایش شاد و موزیکال «کی از همه باهوش‌تره» به استان سمنان سفر می‌کند.

براساس این گزارش، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین بهار انقلاب، اظهار داشت: تریلی سیار کانون، قدیمی‌ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که از سال 1353 به سفارش کانون پرورش فکری در آلمان ساخته شده و از آن زمان تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان ادامه داده ‌است.

وی، هدف از دعوت تریلی سیار نمایش کانون به استان سمنان را ایجاد محیط شاد و دلنشین برای کودکان و آشنایی با محیط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: تریلی سیار طی شش روز حضور خود از هشتم تا سیزدهم بهمن‌ماه در بیارجمند، میامی، بسطام، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان، گرمسار و ایوان‌کی، با سیزده اجرا، میهمان کودکان و نوجوانان این دیار خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان سمنان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده عصر روز پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه تریلی سیار نمایش وارد استان می‌شود و نخستین اجرای خود را جمعه هشتم بهمن‌ماه در بیارجمند آغاز می‌کند و در پی آن با حرکت به سمت میامی عصر همان‌روز به اجرای نمایش می‌پردازد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تماشای این نمایش برای عموم آزاد است، اضافه کرد: شنبه نهم بهمن‌ماه، کودکان بسطامی در نوبت صبح و کودکان شاهرودی عصر همانروز به تماشای این نمایش می‌نشینند.

وی با بیان اینکه تریلی سیار در روزهای بعدی میهمان کودکان دامغان و امیرآباد بوده و پس از آن به سمت سمنان حرکت می‌کند، اضافه کرد: گروه هنرمندان این نمایش شاد و موزیکال را در نوبت صبح برای کودکان سمنانی ساکن در مسکن مهر اجرا می‌کنند و عصر همان‌روز سفر خود را با حضور در پارک آبشار مهدی‌شهر ادامه می‌دهند.

جمال خاطرنشان کرد: تریلی سیار صبح روز دوازدهم همزمان با سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی در سمنان مستقر شده و به اجرای نمایش می‌پردازد و ساعت 15 عصر همان‌روز خود را به کودکان شهرستان سرخه که به انتظار نشسته‌اند، می‌رساند.

وی همچنین عنوان کرد: روز چهارشنبه تریلی سیار به مقصد گرمسار حرکت کرده و با اجرای سه نمایش در روز سیزدهم به سفر خود در استان سمنان پایان می‌بخشد.

جمال در پایان تصریح کرد: حمیدرضا نوری، حمیدرضا مرادی و طهمورث ایرانشاهی از اعضای گروه هنرمندان تریلی سیار نمایش کانون به سرپرستی حمیدرضا مردمی، نمایش «کی از همه باهوش‌تره» را به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا مرادی اجرا خواهند کرد.

گفتنی است، نمایش «کی از همه باهوش‌تره؟» از تازه‌ترین تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان روباه حقه‌بازی است که برای رسیدن به هدف خود به هر حیوانی که می‌رسد از او سؤالی می‌پرسد؛ اگر آن‌ها نتوانند جواب سؤال روباه را بدهند به ناچار بایستی برای او غذا تهیه کنند. در این میان خرگوش به کمک دیگر حیوانات می‌آید.