کد خبر: 265061
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۱
بازدید 1586
روز هوای پاک در میامی و مهدی‌شهر

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی و مهدی‌شهر روز هوای پاک را با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از برگزاری نشست‌های تخصصی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حضور اعضا و دعوت از کارشناسان محیط زیست خبر داد.

رحیمی اظهار داشت: در ویژه‌برنامه‌ی «با هم به‌سوی هوای پاک» که با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میامی برگزار شد، محمدمهدی کریمی فرماندار، گروه دوست‌دارن طبیعت، دوچرخه‌سواران پیشکسوت شهرستان، اعضای طرح کانون‌مدرسه حضور داشتند.

وی هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه را فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن آن به‌ویژه بین اعضای کودک عنوان کرد.

فرماندار میامی نیز در این نشست از کودکان به‌عنوان بهترین سفیران محیط زیست یاد کرد و گفت: کودکان می‌توانند تأثیرگذارترین اشخاص باشند.

کریمی در ادامه در پایان با تأکید بر اینکه اگر طبیعت نباشد بی‌شک ما نیز نخواهیم بود،  آموزش رفتار پاک، نگاه پاک، ارتباط پاک را جزو اولویت‌ها برای کودکان و نوجوانان برشمرد.

در ادامه نشست، پیشکسوتان ورزش دوچرخه‌سواری به نقل خاطرات شیرین خود پرداختند و اعضای دوستدار طبیعت از اهداف و راهکارهای گروه سخن گفتند.

مربیان کانون میامی در طرح دیگری با حضور خود در مهد و پیش‌دبستانی ضحی، قصه گلدان خالی را برای نوآموزان بیان و آنها را با روز هوای پاک آشنا کردند.

«فرشته‌ها آسمون آبی می‌خوان» عنوان برنامه‌ای بود که به مناسبت روز هوای پاک با همکاری کانون پرورش فکری و مدیریت دبستان 22بهمن میامی اجرا شد.

در این برنامه، اعضای طرح کانون و مدرسه در یک فعالیت ورزشی، با سر دادن شعار «فرشته‌ها آسمون آبی می‌خوان» و «زمین پاک حق همه‌ی بچه‌هاست»، مسیر مدرسه تا جاده سلامت را پیاده طی کردند.

گفتنی است فاطمه ربانی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر اظهار داشت: نشست تخصصی هوای پاک و سالم با دعوت از حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و حضور 34 عضو طرح کانون‌مدرسه برگزار شد.

در این نشست درباره‌ی هوای پاک و اینکه چگونه می‌توانیم به پاکی هوا کمک کرد، صحبت شد و در ادامه، قصه‌ی گلدان خالی برای اعضا بیان شد.

در پایان نشست نیز اعضا با راهنمایی عبدوس، بذرهای بلوط را در گلدان‌های خود کاشتند و پیمان بستند تا به‌عنوان سفیران محیط زیست، سهمی در پاکی هوا داشته‌باشند.