اجرای ۳۸ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در استان

برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان در نشست خبری از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان تشریح شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که دوشنبه چهارم بهمن‌ماه سال جاری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد به تشریح مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان این استان پرداخت.

بهره‌مندی کودکان 149روستای استان سمنان از خدمات کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به بهره‌مندی کودکان 149 روستای این استان از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از طریق مراکز سیار ارائه می‌شود، اظهار کرد: کانون پرورش فکری استان سمنان در دولت تدبیر و امید، توجه بسیار ویژه‌ای به کودکان روستایی دارد.

وی در ادامه افزود: از 22 مرکز فرهنگی‌هنری کانون استان، چهار مرکز در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار به‌صورت سیار و عمدتاً در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

اجرای 38 عنوان برنامه به مناسب دهه‌فجر در کانون

جمال، از برنامه‌ریزی کانون پرورش فکری برای افزایش دو مرکز سیار دیگر به مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان اشاره و تصریح کرد: دو دستگاه مینی‌بوس ویژه برای ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای تهیه شده که در آینده نزدیک تحویل استان خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از این مراکز سیار، قرار است خدمات خود را در مناطق روستایی شهرستان میامی و دیگری در حوزه کاری شهرستان سمنان فعالیت کند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان از اجرای 38 عنوان برنامه به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که با برپایی این برنامه‌ها، پیام‌های انقلاب اسلامی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

جمال با اشاره به اجرای طرح «مهر و دوستی» در ادامه طرح باران مهر هفته ملی کودک، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری را شناسایی، کشف و معرفی نخبگان و استعدادهای کودک و نوجوان در مدارس روستایی و جذب آنها به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان دانست.

سفر تریلی تئاتر شادی به استان

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای نمایش شاد و هیجان‌انگیز توسط هنرمندان برجسته کانون کشور در هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و گفت: این تریلی تئاتر شادی، قدیمی‌ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که از سال 1353 تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد و با حضور در شهرستان‌های هشت‌گانه استان، برنامه‌هایی متناسب با محتوا و پیام انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری اجرا می‌کند.

جمال با بیان اینکه تریلی سیار نمایش، فعالیت خود را از شرق استان و در بیارجمند آغاز می‌کند، گفت: این تریلی 8 تا 13 بهمن‌ماه با حضور در شهرستان‌های استان، روزانه به اجرای دو تا سه برنامه در مناطق شهری و روستایی می‌پردازد.

جمال از اجرای دیگر این تریلی در نردین میامی، بسطام، شاهرود، امیریه، دامغان، سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خبر داد و گفت: سه اجرای پایانی گروه هنرمندان تئاتر به دو شهرستان آرادان و گرمسار در منتهی‌الیه غرب استان اختصاص دارد تا با اجراهای خود فضایی شاد و فرح‌بخش و تؤأم با آگاهی‌بخشی در خصوص انقلاب شکوهمند اسلامی را برای کودکان این مرز و بوم رقم بزنند.

معرفی دو شهید نوجوان در میهمانی لاله‌های سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اشاره به اجرای برنامه «یاد یار» با رویکرد معرفی شهدای نوجوان این استان در دهه فجر گفت: در میهمانی لاله‌های سمنان ضمن معرفی شهدای نوجوان از خانواده‌ دو شهید والامقام نیز تجلیل می‌شود.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان از برگزاری جشنواره سازه‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در دهه‌فجر امسال نام برد و افزود: علاوه بر این آثار مربوط به اعضای روستایی کانون در نمایشگاهی به نمایش درمی‌آیند.

برپایی نمایشگاه ویژه دهه فجر در مدارس استان سمنان

مدیرکانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به فعالیت سه فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری در سطح استان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در ایام دهه فجر با 20 الی 40 درصد تخفیف از این فروشگاه خرید کنند.

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری، تولیدات چینی وجود ندارد، اظهار کرد: تولیدات داخلی در این فروشگاه موجود است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از محصولات داخلی خریداری شود.

برگزاری جشنواره سازه ها در استان سمنان

جمال، برگزاری جشنواره سازه‌ها را از برنامه‌های شاخص استان در دهه فجر عنوان و خاطرنشان کرد: این جشنواره صبح چهارشنبه 13 بهمن‌ماه همزمان با گشایش نمایشگاه آثار اعضا در مرکز فرهنگی‌هنری گرمسار برگزار می‌شود.

روایت‌خوانی انقلاب در 16 مرکز ثابت کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری استان عنوان کرد: روایت‌خوانی انقلاب در همه مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در ایام دهه‌فجر اجرا می‌شود و مربیان کانون که دوره‌های تخصصی در این حوزه را گذراندند در این ایام با روایت روزهای انقلاب به انتقال ارزش‌ها و پیام انقلاب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند.

جمال با اشاره به آغاز فعالیت سینماکانون در سمنان از برنامه‌ریزی برای نمایش آثار سینمایی مرتبط با انقلاب برای کودکان و اعضای کانون خبر داد و گفت: تلخیصی از فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب که از ارزش هنری و مفهومی خوبی برخوردارند، پخش و در پایان اکران جلسه نقد و بررسی فیلم و زوایای پنهان آن به زبانی هنرمندانه و متناسب با سطح دانستگی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان در پایان تصریح کرد: برپایی چندین نمایشگاه در مدارس سطح استان و مراکز کانون، برپایی جشن های انقلاب، اجرای سرودهای انقلابی، پخش فیلم در مراکز سیار روستایی، معرفی شخصیت‌های موثر و مبارزین انقلاب اسلامی و به‌خصوص معرفی و بیان اندیشه‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله طالقانی و دیگر شخصیت‌های بنام انقلاب و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه ادبی و هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی و... از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در ایام سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی است.