کد خبر: 267274
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
بازدید 2337
بزرگ‌داشت روز شهدا در کانون پرورش فکری استان سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در روز بزرگ‌داشت شهدا با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری به‌مناسبت بزرگ‌داشت روز ملی شهدا با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و حضور در گلزار شهدا ضمن ادای احترام به پرستوهای خونین‌بال میهن و تجدید میثاقی دوباره، یاد و نام آنها را گرامی داشتند.

براساس این گزارش، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان به‌منظور آشنایی اعضای کودک و نوجوان با مقام شامخ شهدا با اختصاص پانلی به شهدا با عنوان «سفیران عالم ملکوت» به معرفی وقایع و کتاب‌هایی مرتبط با زندگی این بزرگ‌مردان تاریخ پرداختند و در پایان به هریک از اعضا یک جلد کتاب «خاطرات شهدا» امانت داده شد تا در ایام نوروز آن را مطالعه کنند.

32 دانش‌آموز پایه چهارم مدرسه دین و دانش که از اعضای طرح کانون‌مدرسه هستند در کارگاه سفال مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان کتیبه‌ها‌‌ی زیبایی در قالب گل لاله به‌عنوان نماد شهدا، خلق کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان ضمن معرفی چند تن از شهدای این شهرستان و بیان آیات و روایاتی از معصومین(ع) درباره‌ی شهدا و جایگاه والای آنها به اجرای فعالیت روخوانی‌ از کتاب «شهر بی‌خاطره» پرداختند.

15 دانش‌آموز پایه چهارم مدرسه محسنی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد ضمن بازدید از کارگاه‌ها با زندگی و شخصیت شهید نوجوان علی مقصودی آشنا شدند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان و مهد و پیش‌دبستانی ضحی ویژه‌برنامه‌ای را به یاد غلامرضا سعیدیان، محیط‌بان شهید، برگزار کردند و در پایان به

کاشت نهالی به نام این شهید پرداختند.

یک پلاک، یک شهید، عنوان برنامه دیگری از مربیان کانون میامی بود که برای اعضای طرح کانون‌مدرسه همراه با اجرای فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، نمایش خلاق و... برگزار شد.

ایستگاه نقاشی «شهود عشق» نیز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری کانون پرورش فکری میامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل حسینیه اعظم این شهرستان برگزار و با استقبال کودکان و خانواده‌ها روبرو شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود در روز بزرگ‌داشت شهدا، به‌منظور تبیین نقش و جایگاه والای شهیدان در عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی، در مدرسه نسیبه این شهرستان به اجرای برنامه‌های مختلفی مانند سرود، خوش‌آمدگویی همراه با تقدیم گل به میهمانان و... پرداختند.

در پایان این مراسم که شهردار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند، نهالی به یاد شهید کاظمی در این مدرسه کاشته‌شد.

گفتنی است؛ مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر نیز در دو روز متوالی با اجرای فعالیت‌ بازی و سرگرمی، مسابقه رنگ‌آمیزی تصویر، معرفی شهید مرکز علی‌اکبر طاهرزاده همراه با قرائت وصیت‌نامه، یاد و خاطرات شهدا را گرامی داشتند.