کد خبر: 267698
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
بازدید 1668
کاردستی خلاق با روزنامه

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد در کارگاه کاردستی، کار با روزنامه را تجربه کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد از ادامه اجرای طرح «نوناک؛ نگاه دوباره به دور ریختنی‌ها» خبر داد و گفت: اعضا در این جلسه، کار با روزنامه‌های باطله را تجربه کردند.

حیدریان اظهار داشت: سؤال نخست اعضای کارگاه این بود «چه کار نو و خلاقی را می‌توان با روزنامه انجام داد؟» که پس از راهنمایی مربی کارگاه و نگاه دقیق به روزنامه‌ها، طرحی در ذهن اعضا نقش بست و با انجام کار به‌صورت مرحله‌ای، نتیجه شیرین کار مشخص شد.

حیدریان، هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش مهارت استفاده از ابزار و مواد، ارتقای قدرت خلاقیت مخاطب، تقویت اعتماد به نفس و ایجاد هماهنگی بین چشم و دست عنوان و خاطرنشان کرد: ساختن یعنی ترکیب اشیا، تغییر شکل و یا تفکیک آنها از همدیگر و یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌تواند کودکان را وارد حوضه‌ی ساختن کند، کارگاه کاردستی است.

وی در ادامه افزود: اگر معلمان و اولیاء به هنر کاردستی بهای لازم را بدهند شاهد رشد و بالندگی و ظهور هزاران استعداد برجسته در رشته‌های گوناگون در آینده خواهیم بود.

گفتنی است؛ کارگاه کاردستی، ویژه 35 عضو طرح کانون‌مدرسه با هدف تقویت مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست با استفاده از دور ریختنی‌ها در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان نیز برگزار شد.