کد خبر: 267703
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
بازدید 1079
راه‌اندازی کانون‌زبان در دامغان و شاهرود

زبان‌آموزان نوجوان دامغانی و شاهرودی، ترم بهار در مراکز کانون‌زبان، آموزش می‌بینند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از راه‌اندازی دو شعبه کانون‌زبان در شهرستان‌های دامغان و شاهرود خبر داد و گفت: در ترم بهار، کانون‌زبان‌ دامغان با برپایی دو کلاس و شعبه شاهرود با یک کلاس در سطح نوجوانان به‌صورت رسمی، فعالیت خود را آغاز می‌کند و پذیرای زبان‌آموزان نوجوان است.

جمال، کانون‌زبان را جایگاهی برای تقویت ابزار انتقال فرهنگ‌ها دانست و در ادامه با بیان اینکه جای خالی کانون زبان ایران در برخی از شهرستان‌های استان با توجه به جمعیت بالا احساس می‌شد افزود: فعالیت‌های کانون‌زبان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کانون پرورش فکری با سابقه فعالیت 90ساله، تاکنون در راستای زبان‌آموزی به مخاطبان مؤفق عمل کرده و ضمن ارتقا و انسجام برنامه‌های کانون‌زبان به لحاظ محتوای آموزشی و ترویج رویکرد فرهنگ ایرانیاسلامی و پرهیز از ترویج زندگی غربی در نظام آموزشی زبان خارجی تلاش شده‌است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های کانون‌زبان که باعث اعتماد مردم به این مؤسسه و برتری و حرکت رو به جلوی آن شده‌است، گفت: کیفیت آموزشی هم از جهت منابع آموزشی و هم از جهت مدرسان انتخاب‌شده و آموزش‌دیده و همچنین سیستم آموزش زبان و روش‌ تدریس از دیگر ویژگی‌های کانون‌زبان است.

جمال اظهار داشت: والدین به کیفیت آموزشی در کانون‌زبان اعتقاد دارند و فرزندان خود را با خیال راحت به این‌مجموعه می‌فرستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ویژگی دیگر کانون‌زبان را علاوه بر رویکرد فرهنگی محتوای زبان، محیط سالم و فرهنگی حاکم بر کلاس‌ها و مراکز آموزشی کانون زبان برشمرد و گفت: گستردگی شبکه‌ی آموزشگاهی کانون زبان در سطح کشور ویژگی بارزی است که موجب شده کانون زبان ایران تبدیل به یک برند کشوری شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان سخنانش سه عامل، نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی را از عناصر مؤثر در توسعه و اجرای یک برنامه عنوان و خاطرنشان کرد: عوامل مؤفقیت کانون زبان ایران، فضای فرهنگی و اخلاقی مطلوب، سیستم آموزشی یک‌پارچه در کشور و حساسیت در نحوه‌ی انتخاب مدرس است.

گفتنی است؛ کانون‌زبان شعبه دامغان فعالیت خود را در بلوار شمالی، پارک ملت، مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری و شعبه شاهرود در شهرک بهارستان، جنب آتش‌نشانی، مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری آغاز کرده‌است و برای تأخیر پیش‌آمده، جلسات جبرانی برگزار می‌شود.