کد خبر: 268814
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
بازدید 1561
گرامی‌داشت حماسه‌ی سوم خرداد در سمنان

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی سال‌روز حماسه‌ی سوم خرداد را گرامی داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، به‌مناسبت سوم خرداد، سال‌روز آزادسازی خرمشهر، فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با هدف ترویح فرهنگ ایثار و شهادت در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان اجرا شد.

مراکز فرهنگی‌هنری سمنان

مسئولین مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک، دو و مجتمع سمنان به‌همراه مربی کتابخانه سیار شهری به دیدار خانواده نوجوان شهید فرج‌اله همافر رفتند.

در این دیدار، پدر، مادر و خواهر شهید با اشاره به اندیشه و منش فرج‌اله به بیان خاطراتی از دوران نوجوانی‌اش پرداختند.

معرفی حماسه‌ی سوم خرداد و شخصیت‌های تأثیرگذار در آزادسازی خرمشهر مانند شهید محمد جهان‌آرا، قصه‌گویی، معرفی کتاب، خوانش شعر و متن ادبی، اجرای نمایش خلاق، مسابقه اردوند آزاد و... برای 158 عضو کودک در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان اجرا شد و در پایان برنامه از برگزیدگان مسابقه تقدیر شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو سمنان نیز با هدف آشنایی اعضا با دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس با فضاسازی بخشی از کتابخانه به اجرای فعالیت‌هایی مانند معرفی عملیات بیت‌المقدس، معرفی کتاب، معرفی شخصیت شهید محمد جهان‌آرا، تهیه جدول خرمشهر و... برای 150 عضو طرح کانون‌مدرسه پرداختند.

مرکز فرهنگی‌هنری مهدی‌شهر

مربیان کانون مهدی‌شهر با فضاسازی محیطی و تهیه‌ی طرح‌ دیواری به استقبال سال‌روز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر رفتند.

مربیان در روزهای اول تا سوم خرداد برای اعضای کودک و نوجوان، فعالیت‌هایی مانند معرفی واقعه سوم خرداد و فتح خرمشهر، مسابقه «قلم و تصویر» از رویدادهای جنگ و قصه‌گویی اجرا شد.

گفتنی است در این مسابقه، اعضا فتح خرمشهر را در کارگاه خوش‌نویسی و نقاشی به تصویر کشیدند.

مرکز فرهنگی‌هنری شهمیرزاد

ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «راهیان خرم» برای 30 دانش‌آموز مدرسه عصمت در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهمیرزاد برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه فعالیت‌هایی مانند معرفی وقایع، معرفی سرزمین، معرفی کتاب، مسابقه، خوش‌نویسی از وصیت‌نامه شهید علی مقصودی، خاطره‌گویی فرمانده سپاه ناحیه شهمیرزاد، گفت‌وگوی تلفنی با  برادر شهید مقصودی، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه و... اجرا شد.

مرکز فرهنگی‌هنری سرخه

25 عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه به‌مناسبت سوم خرداد و بزرگ‌داشت آزادسازی خرمشهر  به همخوانی سرود ایران پرداختند.

این اجرا در حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از  مسئولین شهرستانی در گلزار شهدای سرخه صورت گرفت و در پایان اعضای سرود از سوی فرماندار و امام جمعه تقدیر شدند.

 مرکز فرهنگی‌هنری آرادان

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری آرادان به‌مناسبت حماسه‌ی سوم خرداد، ماکتی از عملیات آزادسازی خرمشهر که نشانگر بخش‌هایی از عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله است، تهیه و به سپاه ناحیه اهدا کردند.

مرکز فرهنگی‌هنری ایوان‌کی

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی با هدف ‌بزرگ‌داشت یاد و خاطره‌ی ‌حماسه‌آفرینان و معرفی عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان تأثیرگذارترین عملیات‌های دوران دفاع‌مقدس، فعالیت‌ روخوانی کتاب «حلزون من گمشده»، معرفی شخصیت «شهید زمانی»، نقاشی و تصویرگری داستان کتاب، مسابقه، شعرخوانی اجرا شد.

به‌همت اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی گرمسار نیز مسابقه طناب‌کشی همزمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مدرسه آیت‌الله سعیدی روستای چندآب ایوانکی برگزار و در پایان از برندگان مسابقه، قدردانی شد.

مراکز فرهنگی‌هنری دامغان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی دامغان نیز با اجرای فعالیت معرفی وقایع و ایام، کارت‌پستال‌سازی، معرفی کتاب «سقوط خرمشهر»، کارگاه بحث آزاد، قصه‌گویی و شعرخوانی، یاد و خاطره شهیدان سوم خرداد را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی‌هنری میامی

در سال‌روز آزادسازی خرمشهر، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی به‌همراه کارشناس شاهد و مدیرکانون امام خمینی(ره) اداره آموزش و پرورش شهرستان و معاون پرورشی مدرسه 22بهمن با خانواده شهید علی‌اصغر اصغریان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برادر شهید اصغریان با بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی علی‌اصغر به ایثارگری و بخشندگی‌اش و همچنین تأکید شهید بر حفظ حجاب اشاره کرد.

گفتنی است؛ ویژه‌برنامه‌ای نیز با عنوان «خرمشهر، زیبای پرحماسه» با همکاری رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی و با حضور محمدرضا بارانی نائب‌رئیس شورای شهر و اعضای مجری طرح کانون‌مدرسه برگزار شد.

بارانی در این برنامه، با بیان خاطرات تلخ و شیرینی از حضور خود در جبهه، مخاطبان کودک و نوجوان را با اهمیت فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس، آشنا کرد.

گفتنی است در مرکز فرهنگی‌هنری بیارجمند همزمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر فعالیت‌های متنوعی مانند ختم صلوات توسط اعضای دختر و پسر، برپایی کارگاه  انس با قرآن و قرائت گروهی 12 عضو به یاد شهیدان سوم خرداد، معرفی وقایع و معرفی شهید فرهاد باقری اجرا شد.