تمام پیشرفت زندگی‌ام را مدیون کانون پرورش فکری هستم

عضو قدیمی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شاهرود برای مرور خاطرات کودکی‌اش با مربیان کانون پرورش فکری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مجید نوریان متخصص پاتولوژی و استاد دانشکده پزشکی که 52 سال پیش عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری شاهرود بود، پس از گذشت سال‌ها برای قدردانی از مربیان این مجموعه و مرور خاطرات دوران کودکی‌اش وارد کتاب‌خانه‌ی کودک شد.

حمیرا طاهری مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود اظهار داشت: این دیدار زمانی روی داد که صدیقه صالحی مربی فرهنگی مرکز برای دریافت جواب آزمایش خود به نوریان مراجعه و با نوید یک خبر خوش، او را به باغ کودکی دعوت کرد.

وی در ادامه افزود: نوریان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شاهرود با آلبوم عکسی روبرو شد که از کارت‌های قدیمی عضویت پر شده‌بود و به‌محض دیدن کارت عضویت خود ضمن ابراز خرسندی، خاطرات آن دوران شیرین برایش زنده شد.

نوریان عنوان کرد: سال44 زمانی‌که تنها یازده سال داشتم عضو کانون پرورش فکری شدم و آن‌سال‌ها خانم‌ها متحدی، حسین‌زاده و میرحسینی مربیانم بودند.  

وی با اشاره به کتاب‌خوانی، نشریه‌دیواری، تئاتر و نقاشی به‌عنوان فعالیت‌های مورد علاقه‌اش، درخصوص بهترین خاطره‌اش گفت: روزی در کانون مشغول خواندن کتاب بودم که کارشناسی از تهران به نام شهریاری وارد و خیلی صمیمی کنار اعضا نشست و با آنها مشغول صحبت شد. آن‌روز برای نخستین‌بار کلمه «مدیا» را از زبان ایشان شنیدم. سخنان‌ شهریاری خیلی برایم جذاب بود و از معلومات ایشان شگفت‌زده شدم. ایشان همه اعضا را به خواندن کتاب سفارش کرد و از آن‌روز به بعد تصمیم گرفتم بر مطالعه خود بیفزایم.

نوریان، تمام پیشرفت زندگی‌اش را مدیون کانون پرورش فکری، مربیان وکتاب دانست و همه کودکان و نوجوانان را به مطالعه کتاب‌های خوب دعوت و تأکید کرد: دست‌یافتن به کتاب خوب میسر نیست؛ مگر در کتابخانه‌هایی مانند کانون پرورش فکری.

گفتنی است؛ ثمره‌ی زندگی نوریان، سه دختر است که هر سه آنها از اعضای فعال و کتاب‌خوان کانون پرورش فکری شاهرود هستند.