کد خبر: 269543
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
بازدید 1008
حمایت اعضا و مربیان از کالای ایرانی

ویژه‌برنامه‌ی «سبز سبزم، ریشه دارم»، به‌مناسبت 12 تیر، روز حمایت از تولیدات ملی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «سبز سبزم، ریشه دارم» با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری خبر داد و گفت: این برنامه با توجه به نامگذاری سال جاری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و به‌مناسبت 12 تیر، سال‌روز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با پدیده مخرب قاچاق و حمایت از کالای ایرانی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان هدف از این ویژه‌برنامه را لزوم فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای ایجاد رشد و توسعه و افزایش مشارکت‌های همه‌ی اقشار مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان در راستای حمایت از تولید ملی عنوان و خاطرنشان کرد: قصه‌گویی و نمایش‌خلاق، کاردستی با دور ریختنی‌ها، دل‌نوشته و خاطره‌نویسی، پخش مجموعه فیلم حباب و برگزاری جلسات نقد، بازدید از کارگاه‌های تولیدی و صنایع بومی‌محلی، جلسات بحث آزاد و نشست‌های آموزشی در راستای سبک زندگی و اصلاج الگوی مصرف و... برخی از برنامه‌های پیشنهادی این‌طرح است.

فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و دبیر این ویژه‌برنامه اظهار داشت: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ضمن آشنایی اعضای کودک و نوجوان با تولیدات ملی در کارگاه‌هایی که به‌همین منظور برپا می‌شود، آنها را به خرید کالاهای ایرانی تشویق می‌کنند و در پایان نمایشگاهی از آثار اعضا برگزار می‌شود.