برگزاری دوره‌ی آموزش اصول بهداشت و پذیرایی برای همکاران خدمات استان

مدیر کل کانون استان: نقش همکاران خدمات در جذب اعضا کمتر از مربیان نیست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، دوره‌ی آموزش اصول بهداشت، پذیرایی و آداب معاشرت به مدت دو روز در استان در حال برگزاری‌است.

بر همین اساس در ابتدای شروع دوره‌ی آموزش، مدیر کل کانون استان در سخنانی کوتاه در جمع همکاران خدمات با تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از سلامتی و انرژی برای همکاران و تشکر از زحمت‌های این‌عزیزان در طول سال گذشته، گفت: نقش شما همکاران در جذب و تثبیت اعضا نه تنها کمتر از مربیان نیست بلکه نقشی به‌مراتب پررنگ‌تر از آنها دارید.

فرخ سالاری همچنین با اشاره به اینکه اولین برخورد بچه‌ها در ابتدای ورود به مرکز با نیروی خدمات است خطاب به این‌عزیزان گفت: بسیار مهم است که چگونه شما با بچه‌ها روبرو می‌شوید و این‌رفتار در ذهن بچه‌ها نقش می‌بندد.

وی در ادامه با توجه به تاثیر همکاران خدمات در سلامت بچه‌ها و اهمیت آن برای خانواده‌ها گفت: تمیزی محیط و قفسه‌ها و کتاب‌ها با توجه به تماس مداوم اعضا با آنها می‌تواند سلامتی بچه‌ها را در مرکز تضمین کند.

سالاری در پایان سخنان خود ضمن یاد‌آوری این نکته که این‌دوره اولین آموزش خدمات در سال‌های اخیر است از همکاران خواست با توجه به توانایی‌های استاد دوره سعی کنند از این‌کلاس بهره‌ی لازم را ببرند.

لازم به ذکر است مدرس دوره‌ی آموزش اصول بهداشت دکتر رمضان میرزایی، دکترای بهداشت حرفه‌ای، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و رییس دانشکده‌ی بهداشت زاهدان است که در طول دوره، بحث‌هایی از قبیل سبک زندگی و بهبود کیفیت آن، بهداشت محیط فیزیکی و روانی، بهداشت فردی، بهداشت قلب، عوامل بیماری، تغذیه،  ورزش، انواع ارتباط و... برای همکاران مطرح کرد.

گفتنی‌است این دوره‌ی آموزشی پنج‌شنبه عصر به پایان می‌رسد.