استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ی سیستان برای پیشبرد اهداف کانون استان

نماینده‌ی ولی فقیه در زابل: به کار کانون پرورش فکری که همان پرورش انسان است ایمان راسخ دارم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، در دیدار نماینده‌ی ولی فقیه در زابل و سرپرست کانون بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ی سیستان برای پیشبرد اهداف کانون تاکید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا در ابتدای سخنان خود ضمن خیرمقدم، فرارسیدن سال نو و ماه رجب را تبریک گفت و برای حاضران آرزوی بهره‌برداری معنوی از این ماه کرد.

نماینده‌ی ولی فقیه در زابل در ادامه به استعدادهای درخشان منطقه اشاره کرد که علی‌رغم شکوفا شدن گوشه‌ای از آن در سطح کشور هم‌چنان ناشناخته مانده‌اند و در این مورد عنوان کرد: یک بسیج عمومی لازم است و احتیاج به یک برنامه‌ی منسجم دارد که استعدادهای گوناگون در زمینه‌های ادبی و هنری به همگان شناسانده شوند.

امام جمعه‌ی زابل سپس با ذکر خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود گفت: با کانون و کار آن بیگانه نیستم و معتقدم که کانون به دنبال انجام کارهای ریشه‌ای است.

وی آشنایی خود با شعر، نشریه دیواری، قصه و دیگر فعالیت‌های ادبی و هنری را یکی از دلایل درک بهتر فعالیت‌ها دانست و افزود: به سبب این علاقه‌مندی همواره از مراکز کانون پرورش فکری دیدن و فعالیت‌های آن را پیگیری می‌کنم.

حجت‌الاسلام کیخا هم‌چنین خاطرنشان کرد: به کار کانون پرورش فکری که همان پرورش انسان است ایمان راسخ دارم و به همین دلیل با وجود همه‌ی دغدغه‌ها همیشه کانون را در ردیف اولویت‌های کاری خودم قرار داده‌ام.

نماینده‌ی ولی فقیه استعدادهای کودکان را یک موهبت الهی دانست که کانون در کار شکوفاکردن آنهاست و در این رابطه افزود: شما اگر در هر منطقه یک نفر را هم پرورش دهید رسالت خود را انجام داده‌اید زیرا آن یک نفر قطعا کار شما را ادامه خواهد داد و این سلسله هم‌چنان به مسیر شکوفایی رهنمون خواهد شد.

کیخا در ادامه با عنوان این نکته که هنر قادر است بسیاری از مفاهیم سنگین را با یک تصویر ساده قابل درک کند، گفت: گاهی همکاران شما در قالب برپایی یک نمایشگاه آن‌چنان اثری بر مخاطب می‌گذارند که بزرگ‌ترین خطیبان با برگزاری نشست‌های فراوان قادر به انجام آن نیستند.

امام جمعه‌ی زابل هم‌چنین درباره‌ی برنامه‌های ستاد نماز جمعه‌ی زابل، که مسئولیت آن بر عهده‌ی یکی از پیشکسوتان کانونی‌است، گفت: دوستان ما در ستاد نماز نیز برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان دارند و همواره به فکر بچه‌ها هستیم.

وی در پایان سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن این نشست گفت: از همه‌ی ظرفیت‌های منطقه برای پیشبرد اهداف کانون استفاده خواهیم کرد و از طریق تریبون نماز جمعه پیگیر کارها خواهیم بود.

پیش از سخنان نماینده‌ی ولی فقیه در زابل، سرپرست کانون استان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و مناسبت‌های معنوی پیش رو، گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری و رسالت آن در حوزه‌ی کودک و نوجوان ارایه کرد.

مسعود خاکسفیدی در ادامه فعالیت‌های شاخص مراکز فرهنگی- هنری حوزه‌ی سیستان هم‌چون برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی- هنری و موفقیت‌های مربیان و اعضای مراکز این حوزه را برشمرد و گفت: پس از سال‌ها تلاش و تجربه‌اندوزی، کانون مرجع مناسبی برای ارایه‌ی فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان است.

وی سپس با اشاره به سند چشم‌انداز کانون و افق پیش روی آن عنوان‌کرد: شرایطی فراهم شده تا کودکان و نوجوانان غیر کانونی نیز از خدمات کانون بهره‌مند شوند و در این راه با توجه به تاکید مدیرعامل در خصوص اهمیت به کودکان حاشیه‌ی شهر و کودکان کار فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم که نتایج مثبتی در پی داشته و این کودکان را با کانون و فضای آن آشنا کرده است.

خاکسفیدی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود گفت: با گروه‌های مردم‌نهاد همکاری موثری را در این خصوص آغاز کرده‌ایم و با توجه به توان‌مندی‌های همکاران کانون در پی آموزش فعالان عرصه‌ی کودک و نوجوان هستیم.

سرپرست کانون استان ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از گروه‌ها به دنبال انجام کار برای کودکان و نوجوانان کمتر برخوردار هستند، به دلیل عدم تجربه‌ی کافی آسیب‌هایی متوجه این بخش شده، که کانون فعالیت‌هایی آغاز کرده تا بتواند این مشکلات را به حداقل برساند.

وی هم‌چنین از لزوم افزایش خدمات کانون در این مناطق سخن گفت و عنوان کرد: برای این کار زیرساخت‌هایی لازم است که همت همه‌ی دست‌اندرکاران را طلب می‌کند و در این راه رهنمودها و حمایت معنوی شما گره‌گشا خواهد بود.

وی سپس خاطرنشان کرد: کانون به دنبال درآمد زایی از طریق اعضای خود نیست بلکه ما به دنبال کار برای مخاطبانمان هستیم و دست دیگر سازمان‌ها و نهادها را می‌فشاریم.

سرپرست کانون هم‌چنین با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی، به تولیدات کانون و کیفیت آنها اشاره کرد و گفت: برای پاسخگویی به این مطالبه‌ی رهبری بسترهای راه‌اندازی نخستین مرکز فروش در شهر زابل فراهم شده که شروعی است برای توان‌مند سازی تولیدکنندگان ایرانی.