آغاز طرح " کتاب‌یار محله " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

اجرای طرح حمایتی " کتاب‌یار محله " از سوی کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان برای کودکان و نوجوانان حاشیه‌ی شهر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، اجرای طرح حمایتی " کتاب‌یار محله " از سوی کانون پرورش فکری استان برای کودکان و نوجوانان حاشیه‌ی شهر آغاز شد.

مجری این طرح در این خصوص گفت: با توجه به رسالت کانون در خصوص ارایه‌ی خدمات فرهنگی به همه‌ی کودکان و نوجوانان، این طرح برای کسانی که در حاشیه‌ی زندگی می‌کنند و از مراکز فرهنگی- هنری بی‌بهره‌اند، در حال اجراست.

مهتاب سارونی در ادامه‌ی بیان هدف‌های این طرح گفت: با توجه به مشکلاتی که کودکان و نوجوانان حاشیه‌ی شهر در حوزه‌ی خواندن و نوشتن دارند، طرح می‌تواند بسیاری از این مشکلات بچه‌ها را حل کند.

گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش تعداد مخاطبان فعالیت‌های کانون دیگر اهدافی بودند که کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی به آن اشاره کرد.

وی سپس درخصوص شیوه‌ی اجرای طرح گفت: در این طرح تعدادی کتاب در اختیار یکی از نوجوانان با عنوان کتاب‌یار قرارمی‌گیرد و این سفیر فرهنگی کانون کتاب‌ها را به دوستان و دیگر کودکان و نوجوانان محله امانت می‌دهد و از پس از مطالعه‌ی آنان، کتاب‌ها را تحویل می‌گیرد.

مشارکت خانواده‌ها و حضور آنان در کنار فرزندان یکی از ویژگی‌های خوب این طرح است که سارونی آن را باعث گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین همه‌ی گروه‌های سنی دانست.

قابل ذکر است این طرح با حضور تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدرسه‌های حاشیه‌ی شهر زاهدان در مرکز فرهنگی- هنری شماره‌ی پنج آغاز شد که مسعود خاکسفیدی، سرپرست کانون استان، نیز در بخشی از این ویژه‌برنامه حضور یافت و بچه‌ها را برای انجام این کار تشویق کرد.

گفتنی‌است در این طرح، که به مدت یک‌سال اجرا می‌شود، هر ماه صد جلد کتاب تازه در اختیار کتاب‌یار قرار می‌گیرد و کتاب‌های خوانده شده به کانون برگشت داده می‌شود.