کد خبر: 268991
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
راه‌اندازی استودیوی صدای کانون در سیستان و بلوچستان

استودیوی صدای کانون در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، استودیوی صدای کانون در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان راه‌اندازی شد.

سرپرست کانون استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به گنجینه‌ی بزرگ کتاب‌های کانون در مراکز فرهنگی- هنری این استودیو با هدف تبدیل این ظرفیت به کتاب‌های صوتی راه‌اندازی شد.

مسعود خاکسفیدی در ادامه افزود: با عنایت به سیاست‌های کانون در خصوص استفاده‌ی همه‌ی کودکان و نوجوانان کشور از امکانات کانون پرورش فکری، این اقدام گامی در راستای تحقق این هدف ارزشمند است تا گروه بیشتری از جامعه‌ی هدف از خدمات کانون بهره‌مند شوند.

وی تولید کتاب‌های صوتی بومی و محلی را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور، دارای تنوع گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی، قومی و زبانی است و متاسفانه منابع غنی با زبان و گویش استان، خصوصا در زمینه‌ی کودک و نوجوان در اختیار این گروه‌های سنی نیست، و این استودیو گامی است در جهت تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی.

خاکسفیدی هم‌چنین عنوان کرد: امروز بسیاری از کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در کنار گوشی‌های هوشمند و دیگر تکنولوژی‌های این‌چنینی سپری می‌کنند و از دنیای کتاب و کتاب‌خوانی فاصله گرفته‌اند، که این مقوله ضرورت استفاده از راه‌های گوناگون برای پاسخگویی به نیازهای آنان را می‌طلبد و تولید کتاب‌های صوتی با محتوای مناسب یکی دیگر از هدف‌های ایجاد استودیوی صدای کانون است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به امکاناتی که در این زمینه فراهم شده و هم‌چنین توانایی‌های همکاران، بتوان خدمات کانون را در اختیار گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان قرار داد.