بهره‌مندی دانش‌آموزان استان از خدمات کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

در دیدار سرپرست کانون و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان مورد بحث قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، در دیدار سرپرست کانون و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار، که در دفتر سرپرست کانون صورت گرفت، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت‌های کانون در سطح مدارس، از این همکاری تشکر کرد و گفت: آموزش و پرورش همواره از حضور و همکاری کانون استقبال می‌کند زیرا این همکاری می‌تواند موجب شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان شود.

سعیده سرگلزایی‌مقدم سپس در خصوص تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش برای غنی‌سازی این اوقات همواره برنامه‌هایی در نظر داشته است که با توجه به تخصص کانون در این زمینه، حضور مربیان کانون می‌تواند بر تاثیر این برنامه‌ها بیفزاید و روزهای خوبی را برای دانش‌آموزان خلق کند.

وی در همین رابطه افزود: آموزش و پرورش استان برای دانش‌آموزان طرحی با عنوان " هر دانش‌آموز یک مهارت " را برای اجرا در طول تابستان برنامه‌ریزی کرده و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ورزشی نیز اجرا خواهدشد.

پس از سخنان معاون پرورشی آموزش و پرورش، سرپرست کانون استان ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی عبادت در ماه مبارک رمضان گفت: کانون با توجه به رسالتی که در خصوص خدمت‌رسانی به همه‌ی کودکان و نوجوانان دارد همواره دست دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط را به گرمی فشرده است.

مسعود خاکسفیدی سپس طرح کانون و مدرسه را یکی از طرح‌های مفید برای دانش‌آموزان، معلمان و مربیان دانست که زمینه‌ی افزایش توانمندی فعالان را فراهم کرده است و ادامه‌ی آن می‌تواند باعث پرورش استعدادهای ناب دانش‌آموزان شود و آینده‌ای روشن برای آنان ترسیم کند.

وی هم‌چنین به ویژه‌برنامه‌های کانون برای دانش‌آموزان حاشیه‌ی شهر اشاره کرد و افزود: حضور کانون در این مناطق و اجرای ویژه‌برنامه‌های گوناگون برای کودکان و نوجوانان، گامی است در جهت تحقق چشم‌انداز کانون، که همکاران در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند.

خاکسفیدی در پایان خاطرنشان کرد: کانون همواره از گسترش این همکاری‌ها، که سبب توانمندی کودکان و نوجوانان است، استقبال می‌کند و آماده‌ی ارایه‌ی خدمت به آینده‌سازان توانای کشور است.

در ادامه با توضیحات مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، مقرر شد نشستی با حضور کارشناسان کانون و آموزش و پرورش برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.