کد خبر: 256858
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
بازدید 1320
89 اثر از فارس به جشنواره رضوی راه یافت

از میان 383 اثر رسیده به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با موضوع رضوی، 89 اثر فرهنگی، هنری و ادبی به جشنواره ی رضوی راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، با پایان داوری آثار رسیده به دبیرخانه ی جشنواره در کانون فارس، از 146 اثر رسیده در بخش نقاشی 28 اثر برگزیده و از 48 اثر رسیده در بخش کاردستی 10 اثر برتر انتخاب شد.
همچنین در بخش نشریه نگاری از بین 38 اثر رسیده 8 اثر، در بخش داستان از بین 62 اثر رسیده 13 اثر و در بخش شعر از بین 30 اثر رسیده 6 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.
در بخش خوشنویسی نیز از بین 38 اثر رسیده 8 اثر، در بخش معرفی شخصیت از بین 8 اثر رسیده 2 اثر و در بخش قصه گویی از بین 13 قصه گو 3 نفر انتخاب شدند.
518 شرکت کننده، عضو کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون فارس به خلق این آثار پرداختند و بخش معرفی شخصیت و قصه گویی نیز به مربیان کانون اختصاص داشت.
بخش کودک و نوجوان رضوی شامل حوزه های داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی، قصه گویی، نشریه نگاری کاغذی، نقاشی و شعر رضوی است.
جشنواره رضوی در دهه کرامت در سطح ملی و بین المللی در داخل و خارج از کشور برگزار می شود.
دهه کرامت با تولد حضرت معصومه(س) آغاز می شود وبا روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) دنبال و با سالروز میلاد امام رضا(ع) به پایان می رسد.
امسال اول ذی العقده سالرزو تولد حضرت معصومه (س) مصادف با چهاردهم مرداد، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با نوزدهم مرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الر رضا (ع) بیست و چهارم مردادماه است.